четвъртък, 4 септември 2014 г.

Печен паламуд на фурна


Вчера вкъщи ме чакаше един хубав екземпляр от тази вкусна риба. И понеже не бях приготвяла досега вкъщи, а само съм яла в заведение и то единствено на скара (но на мен не ми се димеше), се разрових в нета за рецепти. Ммм, попаднах на доста варианти, но да си кажа честно и мъъничко ме примързя  И затова реших да рискувам, като си измисля бърз и лесен начин за готвене на паламуд. И така, измислих този... То пък взе, че стана и за ядене. И такаааа.... ако и вие имате подобни моменти, в които хем искате да сте бързи, хем искате да е вкусно, хем не ви се занимава или ви помързява като мен 
препоръчвам тази рецепта.

Продукти:

около 1,5 кг паламуд (при мен беше цял, но може и да са по-малки)
сол
черен пипер
сок от един лимон (може и малко повече)
около 100 г царевичен грис
3 с.л. сух риган
зехтин

Рибата се почиства хубаво от вътрешностите. Трябва много добре да се изчисти - внимавайте за черната ивица около костта - почистете хубаво и измийте. Нарязва на котлети. Посолява се и се поръсва с черен пипер. Оставя се в хладилник поне за час. Залива се с лимоновия сок и се оставя за още 10 минути. Царевичният грис се смесва с ригана. Тавата за печене се застила с хартия и леко се намаслява със зехтин. Рибните котлети се потапят от всички страни в царевичния грис и се подреждат в тавата. Заливат се със струйка зехтин и се пекат в загрята на 180* фурна до зачервяване и готовност.
С тази риба много вървят с някои от тези задушени картофи.






7 коментара:

  1. Не съм приготвяла по този начин паламуд,но много ми хареса този"мързелив"начин:)!Прекрасен загар е получила рибката,Ил!

    ОтговорИзтриване
  2. Вкусна беше, Миленче. Препоръчвам с две ръце :)

    ОтговорИзтриване
  3. Идеална рецепта. Бърза и съм убедена вкусна!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря! Много вкусна стана :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, че опитахте и оставихте коментар :)
      Поздрави!

      Изтриване
  5. благодаря, страхотна рецепта. Нямах сух риган и сложих сух девесил. Стана много вкусно

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...