неделя, 14 септември 2014 г.

Шоколадов сладкиш с ябълки и грис


Един от любимите ми чуждоезични блогове е този. Вчера, разхождайки се из него, попаднах на рецептата за този сладкиш. Хареса ми комбинацията от грис, ябълки и шоколад, в съчетание с орехи и на секундата реших да го направя.
Преди съм правила комбинация между ябълки и шоколад или ябълки и грис, но ми хареса идеята да пробвам всичко заедно. Получи се много вкусен сладкиш. Леко влажен и не прекалено сладък.  Много съм доволна!

Продукти:

1 ч.ч. грис (с вместимост 200 мл)
200 мл прясно мляко


1 ч.ч. захар
3 ябълки - обелени и настъргани
1 яйце
1/2 ч.ч. олио
1/2 ч.ч. прясно мляко
3 с.л. какао
3 с.л. брашно
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.ч. счукани орехи

За глазурата:

150 г шоколад (аз използвах тъмен)
6 с.л. прясно мляко
60 г захар
60 г краве масло

Гриста се смесва прясното мляко (200 мл) и се оставя да попие един час (при мен стоя повече от два часа, защото се наложи да изляза). Към тази смес де добавят останалите продукти по реда, изписан по-горе, като всичко внимателно се разбърква с тел. Изсипва се в застлана с хартия за печене тава и се пече в загрята на 170* фурна.  През това време продуктите за глазурата се смесват и се разтопяват на водна баня до пълното разтваряне на захарта. След като сладкишът се изпече, се залива с глазурата. Оставя се да се охлади напълно преди да се разреже.

13 коментара:

  1. Запазвам си десертчето за зимата:))

    ОтговорИзтриване
  2. Ил, в тестото няма ли захар?
    Харесва ми това съчетание - ябълки, грис , шоколад. Определено се е получил чудесен десерт!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. я каква хубава калинка :)
    Ще го пробвам и аз зимата, тъкмо ще има хубави ябълки от градината :)

    ОтговорИзтриване
  4. Има захар, разбира се, благодаря, Тили!
    Не знам защо няма да го направите сега, ябълките не се усещат.

    ОтговорИзтриване
  5. Поздрави от Румъния Anunturi gratuite съседи. Аз винаги се опитвам рецепти ви следват. Аз нямам много време, нали главата, това, което правя, е да става лошо. Аз научих много от вас, но от БЪЛГАРИЯ любов на Anunturi gratuite.

    ОтговорИзтриване
  6. Или,страхотно сочен ми изглежда и много ми допада сладкиша ти,отлична рецепта!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. 1 ч.л. бакпулвер има в рецептата. Незнайно къде се е изгубил бакпулверът и е останала само мярката.
    Извинявам се!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря, вече го забърках дано се справя :)

    ОтговорИзтриване
  9. Оо, мисля, че няма къде да се сбърка :)
    Да ви е вкусно!

    ОтговорИзтриване
  10. Или, отъквам ти парченцето, само това ще кажа! :) И ако ме питаш къде е, само ще се облизвам сладко-сладко. Чуден сладкиш, поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотен вкус, всички които го опитаха останаха очаровани! Мисля,че ще е в любими от тук нататък!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...