петък, 12 септември 2014 г.

Rolex - Африканска улична храна


Не, не! Няма да си говорим за часовници. Ще си говорим за хапване, разбира се.
Преди няколко дни във Фейсбук се появи ето този клип, в който се показваше как се готви тази улична храна в Уганда.

Е, не ми беше нужно много време да разбера, че съвсем скоро ще направя. Миналата седмица видях, че в Лидл, по време на азиатската седмица имаше чапати и днес реших да проверя дали има останали. Чапати за съжаление нямаше, но пък за сметка на това имаше тортиля питки, които чудесно се вписаха в тази рецепта.
Към начина на приготвяне аз добавих и нещо от себе си и съвсем обърках нещата. Но пък ви гарантирам, че е много, много вкусно.
Ако няма откъде да си купите чапати или тортиля питки (ще стане и с питки за дюнери според мен), можете да си направите и сами. Преди много време съм правила чапати по тази рецепта и са били сполучливи. Само ще трябва да съобразите размера на питките с размера на омлетите.



Предполагам, че вече сте изгледали клипа. Аз прегледах още няколко и се оказа, че този вид храна може да се разнообразява по отношение на зеленчуковото съдържание вътре. Избрах посочения вариант и го направих така:

Малко зеле, нарязано на тънки ивички, малко настърган морков, ситно нарязана зелена чушка и ситно нарязани парченца домат. Това смесих, посолих и добавих яйца. Пропуснала съм лука поради някои мои особености, но ако вие харесвате, сложете.  Аз правих три броя и събрах продуктите за трите едновременно в една купа. Обърках хубаво и от мен сложих малко черен пипер и мъничко чили.



След това сместа се изсипва в горещ, леко намазнен тиган и се запича равномерно от двете страни. Честно казано, имах малко проблеми с обръщането, но го реших като плъзнах омлетите в чиния и с нейна помощ обърнах да се сготвят и от другата страна.
Готовият омлет се поставя върху предварително подготвената питка, връща се в тигана, за да се запече леко и стане хрупкав и се изважда. Отгоре по принцип се слагат домати, сгъва се и е готов за хапване. Аз обаче реших, че ще му ходи и нещо повече. Намазах с малко майонеза, сложих риба тон в средата и подредих домати и краставици. След това прегънах. Тъй като запечената тортиля питка става хрупкава, може да се счупи леко, но уверявам ви, това няма да окаже никакво влияние върху вкуса.



Рецептата е много лесна и бърза за изпълнение. За кратко време ще имате прекрасна вечеря и можете да излъжете децата да хапнат зеленчуци.


6 коментара:

  1. Ах, че интересно! Чудесно е това, Илианче! Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  2. Толкова е апетитно, а аз пия кафе :)
    Чудесна идея, Ил!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Илианче,много хубава идея!
    Изглежда с коричка, обожавам леко да хрупка!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Подстрекателка! За сега си набавих питки...

    ОтговорИзтриване
  5. И току що ги хапнахме, макар че промених - според наличните продукти. Благодаря ти за идеята - вкуста се оказа!

    ОтговорИзтриване
  6. Преди години съм правила чапати по подобна на твоята рецепта от индийската кухня.Там се казваше , че се пекат на пламък / аз използвах газов котлон/.Всяка питка се взема с щипка и се слага на пламъка.Така тя се издува и придобива форма на балон.Но може и да се пекат на горещ сух тиган / по твоята рецепта/.
    В индийските магазини има всякакви питки и палачинки от различни видове брашна, също и палачинки от нахут.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...