петък, 5 септември 2014 г.

Баница на розички


Винаги, когато правя нов вид баница с кори, си мисля, че това е последния вид, който опитвам. Е, да... но не. Оказва се, че има и други видове, които искам да направя. Уж все баница - кори, сирене, яйца. Но вкус различен. Досега фаворит при баниците с готови кори ми беше баницата със сусам. Днес вече съм раздвоена. Тази също се получи много, ама много вкусна.

Продукти:

500 г кори за баница
500 г сирене (аз добавих и 100 г извара)
6 яйца
1 кофичка кисело мляко 400 г
125 г разтопено краве масло
150 мл газирана вода

25 г краве масло на парченца


400 г от сиренето се натрошава на много ситно. Аз имах останала малко извара в хладилника и добавих и нея тук. Ако не харесвате извара или нямате, не е проблем да я пропуснете. Разтопеното масло се разделя на две части. Яйцата се разбиват с тел и към тях се прибавя едната част от маслото (внимавайте да не е горещо), киселото мляко и газираната вода и останалите 100 г натрошено сирене.
Взима се една кора, поръсва се със сирене, полива се с лъжичка масло и се прегъва по широчина да стане лента, широка около 3 см. Тази лента се завива на розичка и се поставя в тава, застлана с намаслена хартия за печене (моята е 26 см диаметър). Така се постъпва с всички кори. След като  всички се подредят, се постъпва малко грубо  С длан  се сплескват внимателно - да се слегнат. Не ги притискайте много. Достатъчно е да запълнят плътно тавата и да няма дупки между тях. Заливат се с предварително приготвената смес, която се разпределя равномерно и се оставя поне 10 минути да попие, покрита с найлоново фолио. Поръсва се с нарязаното на парченца останало масло и се пече се в загрята фурна на 180*.

На нас ни беше много вкусно, надявам се да е вкусно и на вас! 

2 коментара:

  1. И аз така Илианка - все си мисля, че няма какво повече да се измисли като баница с готови кори, но все се явява нова идея или рецепта...Правила съм нещо подобно, но ще сверя, и ако се различава - ще пробвам и тази!

    ОтговорИзтриване
  2. Направи, Веси!
    И да е по твоята рецепта, пак ще е вкусно, сигурна съм :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...