неделя, 6 март 2011 г.

Питка Слънце














Продукти:

300 мл прясно мляко

1 ч.ч. кисело мляко

3 яйца+1 белтък

5 с.л. олио

1 кубче мая

1 с.л. захар

1 с.л. сол

около 1 кг брашно



100 г масло



1 жълтък, смесен с 1 с.л. разтопено масло и 1 с.л. прясно мляко за намазване



Маята се разтваря в топлото прясно мляко, заедно със захарта. Добавят се 3-4 с.л. брашно и се оставя да шупне. Брашното се пресява и се прави кладенче, в което се изсипват киселото мляко, яйцата, солта, олиото и маята. Меси се меко тесто. Оставя се да втаса. От втасалото тесто се отделя една топка тесто, която се поставя в средата на намаслената тава, в която ще се пече питката.Останалото тесто се разделя на три. Точат се три кръгли кори, като всяка са намазва с разтопеното масло и се поставят една върху друга. Разрязват се на 16 триъгълника и всеки се навива като кифличка - от основата към върха. Подреждат се около кръга в тавата. Оставя се да втаса отново. Маже се с жълтъка и се пече в загрята на 170* фурна.

Допълвам: Ако не отделите тесто за топка в средата, а вложите цялото тесто за направата на кифличките и ги подредите във форма на венец в голяма това, като оставите повече пространство в средата,  ще получите ето това прекрасно нещо. Венецът е подходящ за различни поводи, можете да го декорирате според фантазията и повода.



49 коментара:

  1. Илианка, прекрасно слънце днес е грейнало на трапезата ви :)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотна е ще я направя за нова година

      Изтриване
  2. Невероятна е, както всичко, което правиш.Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви, момичета!
    Честит Празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Илианка, ползвам почти същата рецепта най-редовно. Превъзходна питка :)

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря, Зори.
    Тестото е много хубаво. Аз правя и друга пита с него. Стават много мекички и пухкави :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ще се пробва!! Много изкусително изглежда!!! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Днес я правих,наистина се топи в устата!Невероятна е!
    П.П. Само горе в описанието при добавянето на продуктите към кладенчето в брашното е забравено да се напише олиото и някой начинаещ може да го забрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за забеежката :) Поправих се :)
    Много се радвам, че се е получила и при вас!
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  9. Това се превърна в любимото ми тесто,правя го с различни плънки и резултат винаги е перфектен!Благодаря за рецептата!
    -Адриана

    ОтговорИзтриване
  10. Имам малка тавичка и ще я направя с половината продукти, но задължително ще пробвам днес за новата година

    ОтговорИзтриване
  11. От тези продукти се получава много голяма. Щом тавата е малка, продуктите задължително се намаляват.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  12. От тези продукти се получава много голяма. Щом тавата е малка, продуктите задължително се намаляват.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  13. Истинска голяма и слънчева погача за празник:)
    Разкошна е!

    ОтговорИзтриване
  14. много е вкусна, правя я за 3ти път , мерси за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  15. Илианче, видях снимката във фейсбук и прескочих за подробности в блога - прекрасна е! И на вид, и на вкус!Поздравления за тази великолепна красотата! Днес и аз съм на тема питки :)), но... сега виждам, че с година разлика :)

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря Elti!
    Да, аз я публикувах преди доста време, но тази питка си остава мой фаворит. Тестото на повечето ми питки е на тази основа. Прекрасно е.

    ОтговорИзтриване
  17. поздравления за хубавата питка, но аз като начинаеща в месенето искам да попитам като правя тази питка може ли между корите да се сложи и сирене?

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей, Кремена!
    Да, можеш да сложиш и сирене. Ще стане вкусно със сигурност. :)

    ОтговорИзтриване
  19. здравей Илианка искам да ти кажа че направих питката и със сирене стана просто божествена като се има в предвид че не съм добра в месенето. БЛАГОДАРЯ ТИ всички твой рецепти са уникални и винаги сполучливи. БРАВО :)

    ОтговорИзтриване
  20. Страхотно!
    Много се радвам :)
    Благодаря ти за доверието и хубавите думи!

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте,
    Благодаря за невероятната рецепта, направих питката, като това е моята първа питка и стана страхотна и на вид и на вкус. Божествена е, благодаря

    ОтговорИзтриване
  22. Уникална рецепта! Получи се много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  23. Браво!
    Щастлива съм, че ви харесва :)

    ОтговорИзтриване
  24. до сега не съм месила но имам огромно желание и реших да се пробвам на външен вид изглежда много добре но като стане ще видим какво се е получило НАСИ

    ОтговорИзтриване
  25. Надявам се, че се е получила много хубава, Наси :)

    ОтговорИзтриване
  26. питката стана чудесна много хубава просто нямам думи да я опиша и днес пак ще правя Наси

    ОтговорИзтриване
  27. Да ви е вкусно, Нанси!
    Благодаря ти, че се отбиваш тук :)

    ОтговорИзтриване
  28. Moje li da se sloji poveche zahar za da stane po sladka kato za pogacha za bebe?

    ОтговорИзтриване
  29. Да, може.
    Правила съм подобно тесто с повече захар. Става добре. Но разбира се, не бива да се прекалява.

    ОтговорИзтриване
  30. Специални брагодарности за страхотната рецепта. За първи път я правих, а аз не съм хич опитна. Стана чудесна! Много много благодаря! Бъди здрава! :)

    ОтговорИзтриване
  31. Какъв е диаметъра на тавата?Благодаря за прекрасните рецепти!

    ОтговорИзтриване
  32. Солей, и аз благодаря за споделения коментар :)
    Поздравявам те за сполучливия опит :)

    ОтговорИзтриване
  33. Милена, тавата ми е 33 см. диаметър :)
    Благодаря ти от сърце!

    ОтговорИзтриване
  34. Прекрасна!!!!
    Направих я за новогодишната вечеря и стана супер!
    Пекох в стара електрическа тенджера!
    Честита нова година,Илиана!
    Здраве,късмет и благополучие!

    ОтговорИзтриване
  35. В рецептата пише,че се разрязва на 16 триъгълника,а на снимката са....10,аз ли нещо не съм разбрала :) Извинете ме ако ви се е сторил въпроса ми глупав,но съм от начинаещите :)

    ОтговорИзтриване
  36. На снимката само два от по-големите триъгълници са разрязани на по-малки. Останалите още не са.
    Т.е. големия кръг първо се реже на 4 триъгълника, после всеки триъгълник се реже на още 4 малки.
    Дано съм обяснила добре.

    ОтговорИзтриване
  37. Ааааа яснооо,много ти благодаря:) Логично.......:)

    ОтговорИзтриване
  38. Прекрасна рецепта!Лесна за приготвяне и оформяне.Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  39. В момента се пече във фурната, дано да стане :)

    ОтговорИзтриване
  40. Изглежда страхотна! Колко време се пече?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      изпичането на питката много зависи и от фурната. Всяка пече различно. На мен обикновено ми отнема около час. Ако отгоре се запече, отвътре е още сурова, покрийте с хартия, за да не загори и продължете печенето до готовност.

      Изтриване
  41. Здравейте,
    Днес изпробвах рецептата Ви и стана чудесна пита - от себе си добавих само сиренце! Благодаря, препоръчвам я с две ръце!

    ОтговорИзтриване
  42. Супер е! Благодаря за споделена та рецепта!

    ОтговорИзтриване
  43. Благодаря Ви за рецепта!Питката стана много вкусна.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...