петък, 19 септември 2008 г.

Пърленки на скара



Много пъти съм правила пърленки в различни варианти, защото вкъщи много ги харесват. Но все не ставаха като тези по ресторантите. Но откакто попаднах на рецептата на Vens от форума на гответе с мен и я изпробвах, не съм правила други. Рецептата е много добра и горещо я препоръчвам на любителите на пърленки!

Могат да се приготвят и на сух тиган!

Продукти:


1 яйце
400 гр. кисело мляко / 1 кофичка /
1 с.л сол
1 ч.л захар
20 гр. /половин кубче/ мая за хляб
100 мл хладка вода
щипка сода бикарбонат
3 с.л олио
около половин кг брашно (възможно е да отиде повече брашно)


От изброените продукти се замесва средно меко, еластично тесто. След като съберете тестото на топка, добавяйте по малко брашно и месете, докато се получи приятно за работа тесто. Оставя се да втаса около половин час.От тестото се правят топки , които след това с намаслени ръце се изтъняват на тънки питки. Пекат на на скара. След като се изпекат се намазват с краве масло и се поръсват с шарена сол  Може също да се намажат с чесново или с някакво друго ароматно масло.
Забележка: Киселото мляко може да се замени наполовина с вода. Изпичането става за около 3 - 4 мин. Бързи и лесни за приготвяне и много, много вкусни. .

Ето и едни, приготвени на тиган.


38 коментара:

  1. Вчера ги направих и станаха много вкусни, но ги пеках на една скара, която с гладко, тефлоново покритие и станаха много бавно. Нямам такава набраздена скара. Къде другаде мога да ги пека...

    ОтговорИзтриване
  2. Можеш да пробваш на сух тиган. Аз така ги правя най-често. Стават много бързо. Може и на грил тиган :)

    ОтговорИзтриване
  3. Мерси много, пробвах на сух тиган без мазнина, станаха страхотни. Мъжа ми ги обожава и сега ги правя често :)

    ОтговорИзтриване
  4. Коментарът ти много ме зарадва. Благодаря за доверието!

    ОтговорИзтриване
  5. вчера ги направих и наистина станаха страхотни.само че аз ги правех във фурната и станах все едно съм си ги купила от пицарията.благодаря за прекрасната рецепта.

    ОтговорИзтриване
  6. от тази доза колко броя пърленки стават

    ОтговорИзтриване
  7. Sajaliavam za latinicata,no ne mi e kiriliziran kompa!Mojete li da mi kajete dali kam receptata moje da se dobavi ne6to-sirene,maslini i t.n.???

    ОтговорИзтриване
  8. Броят на пърленките зависи от това колко големи ще ги направите. 10-12 със сигурност трябва да излезат.
    Ако разточите на по-тънко, можете да сложите някакъв пълнеж вътре. След това сгънете тестото и пак леко разточете. Тогава сложете да се пекат. Или пък можете готовите пърленки да намажете с масло и да поръсите със сирене, кашкавал или каквото предпочитате. Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  9. Otdavna tarseh recepta za parlenki kato tezi v restorantite, blagodarq za chudesnata recepta! Iskam da popitam dali moje da se sahrani testoto v hladilnik i za kolko vreme, i sled kato se izvadi ot hladilnika trqbva li da se izchaka da vtasa nanovo?

    ОтговорИзтриване
  10. Да, тестото би могло да се съхрани в хладилник за два-три дни. Добре е като се извади да се остави да се отпусне и да втаса хубаво.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Рецептата е супер, аз ги направих като късах малки топки от втасалото тесто, разточвах, после намазвах с малко олио, сгъвах и отново разточвах на тънко, после на тефлоновата скара ги изпекох и като станаха готови намазах с масълце. Облизахме си пръстите буквално :):):) Дори половината тесто го прибрах в хладилника за друг ден, че щяха да излезнат много на брой.

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря за споделената рецепта! Поради липса на скара ги приготвих на сух тиган. Резултатът - доволно преяло семейство! :)))

    ОтговорИзтриване
  13. Момичета !! Може да ми се посмеете, но малко. А после ми кажете как се меси тесто, Щото като чета и гледам тез благинки и ми се прияде. Със здраве....

    ОтговорИзтриване
  14. Костадин Костадинов, аз меся тесто с моята хлебопекарна. И винаги се получава. :-)

    ОтговорИзтриване
  15. Илиянка, много хубава рецепта! Аз растлах на тънко в тава и пекох във фурната, а с част от тестото опържих мекичета. Сега замесих втора доза!

    ОтговорИзтриване
  16. Понеже е Бъдни вечер,реших да се пробвам с тези пърленки.Идвам да се похваля с резултата! :) Разделих на 8 топки.Малко повече от 500 гр брашно използвах.Разточих на тънко.Сложих сирене и сгънах на половина.Пекох на скара с дебели реотани.Намазах с масло.РЕЗУЛТАТА Е СТРАХОТЕН!СТУДЕНИ СЪЩО СА ХУБАВИ!БЛАГОДАРЯ!

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесно е, че сте направили тази рецепта :)
    Благодаря от сърце за доверието!

    ОтговорИзтриване
  18. Аз съм с анонимния коментар от 24.12.Искам да добавя ,че и за Новогодишната трапеза приготвих пърленките.Ще ги нося в приятели да се надяваме,че и те ще ги харесат.Този път разделих на 16 и станаха малки и компактни:)

    ОтговорИзтриване
  19. И аз се надявам, че са се харесали на всички :)
    Честита Нова Година!

    ОтговорИзтриване
  20. Анонимния автор от 31.12.Само едно ще кажа-искаха ми рецептата!:)Изводите всеки сам може да си направи.Разтопих маслото този път и мазах пърленките със силиконовата четка.Успех!

    ОтговорИзтриване
  21. :)
    Здравейте анонимен авторе. Благодаря за обратната връзка!
    Правите ме много щастлива :)

    ОтговорИзтриване
  22. Тази мая на колко суха отговаря

    ОтговорИзтриване
  23. Тази мая на колко суха се равнява?

    ОтговорИзтриване
  24. Здравейте,
    това количество може успешно да се замести със 7 грама суха мая.
    Поздрави,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
  25. Така... Тази рецепта ми направи впечатление и реших да изненадам семейството си, но най-изненадана останах аз самата. Спазих рецептата изключително точно и сложих продуктите в хлебопекарната за месене и втасване. Още по време на месенето ми направи впечатление, че тестото седи рядко и добавих брашно на око. След втасването обаче бях искрено изненадана - получих някяква пихтиеста течна маса, която спокойно може да се използва за лепене на плочки примерно. Излишно е да добавям, че спазването на инструкцията за олио по ръцете (и половината плот) не помогна, затова започнах леко да ръся с брашно. Тази операция прерасна в енергично изсипване на брашно директно от плика и нареждане на мили думи по адрес на половината рода на този, който е постнал рецептата. Накрая приключих с известно количество пърленки със съмнителни качества и току що изчистената си кухня с дебел пласт брашно. Моля като поствате рецептите имайте предвид, че има и хора, които съблюдават мерните единици точно и не използват мерки като "на око " или "една чаша като на баба ми". Искрено се надявам рецептата да бъде коригирана с правилни количества, за да не страдат и други хора като мен.

    ОтговорИзтриване
  26. Съжалявам за несполучливия резултат.
    Тази рецепта е многократно тествана от много хора, не само от мен, но не се изпълнява в машина за хляб, а се меси на ръка. Пише около 500 г брашно, но често във видовете брашно има разлика, нормално е да отива различно количество.
    Ще коригирам рецептата.
    Благодаря за обратната връзка.

    ОтговорИзтриване
  27. разкошни пърленки, децата са много доволни

    ОтговорИзтриване
  28. Днес направих пърленките.При мен пое повече брашно,но станаха чудесни и вече присъстват и в моя блог.Благодаря за рецептата Илианка!Весели празници!!!

    ОтговорИзтриване
  29. Може ли да ги разточа с точилката

    ОтговорИзтриване
  30. Това са най-страхотните пърленки които съм пробвала.Който ги е опитал остава възхитен!Много от рецептите Ви съм пробвала и винаги резултата винаги е отличен!Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  31. Направих пърленките преди около месец - станаха вълшебни и се повториха и потретиха! Утре ще ги правя и за гости. Благодаря за чудесната рецепта, лесни, бързи и вкусни, ама много! В добавка, лично аз съм скептична към точните до грамаж рецепти за тестени изделия, тъй като всичко варира - гъстотата на млякого, големината на яйцата, плътността на брашното... Да не говорим, че, преди години, бях попаднала на неточна мерителна чаша! Сума пъти месих тесто, което се получаваше течно, защото мерителния ми съд беше далеч от точността. Рецептата си е супер! :)

    ОтговорИзтриване
  32. Любимите ни пърленки :) Първия път ги пекох в гората на жар (тестото бях замесила вкъщи), невероятни станаха. След това и вкъщи на тиган ги правих.... няколко пъти. Благодаря сърдечно за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Теди :) Благодаря, че опита и сподели!
      Поздрави!

      Изтриване
  33. Страхотно вкусни сее получиха, а тестото е просто уникално със много добра текстура. Поздравления за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че опитахте и благодаря за коментара!
      Поздрави :)

      Изтриване
  34. Оценени са с 12 по десетобалната система от домашните :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...