петък, 19 септември 2008 г.

Пърленки на скара


Много пъти съм правила пърленки в различни варианти, защото вкъщи много ги харесват. Но все не ставаха като тези по ресторантите. Но откакто попаднах на рецептата на Vens от форума на гответе с мен и я изпробвах, не съм правила други. Рецептата е много добра и горещо я препоръчвам на любителите на пърленки!

Могат да се приготвят и на сух тиган!




Продукти:


1 яйце
400 гр. кисело мляко / 1 кофичка /
1 с.л сол
1 ч.л захар
20 гр. /половин кубче/ мая за хляб
100 мл хладка вода
щипка сода бикарбонат
3 с.л олио
около половин кг брашно

От изброените продукти се замесва средно меко , еластично тесто . Оставя се да втаса около половин час.От тестото се правят топки , които след това с намаслени ръце се изтъняват на тънки питки .Пекат на на скара .След като се изпекат се намазват с краве масло и се поръсват с шарена сол.Може също да се намажат с чесново или с някакво друго ароматно масло.Забележка : Киселото мляко може да се замени наполовина с вода.Изпичането става за около 3 - 4 мин. Бързи и лесни за приготвяне и много , много вкусни. .

13 коментара:

evelina каза...

Вчера ги направих и станаха много вкусни, но ги пеках на една скара, която с гладко, тефлоново покритие и станаха много бавно. Нямам такава набраздена скара. Къде другаде мога да ги пека...

Iliana каза...

Можеш да пробваш на сух тиган. Аз така ги правя най-често. Стават много бързо. Може и на грил тиган :)

ivka_007 каза...

Мерси много, пробвах на сух тиган без мазнина, станаха страхотни. Мъжа ми ги обожава и сега ги правя често :)

Iliana каза...

Коментарът ти много ме зарадва. Благодаря за доверието!

zdravka каза...

вчера ги направих и наистина станаха страхотни.само че аз ги правех във фурната и станах все едно съм си ги купила от пицарията.благодаря за прекрасната рецепта.

Анонимен каза...

от тази доза колко броя пърленки стават

Анонимен каза...

Sajaliavam za latinicata,no ne mi e kiriliziran kompa!Mojete li da mi kajete dali kam receptata moje da se dobavi ne6to-sirene,maslini i t.n.???

Iliana каза...

Броят на пърленките зависи от това колко големи ще ги направите. 10-12 със сигурност трябва да излезат.
Ако разточите на по-тънко, можете да сложите някакъв пълнеж вътре. След това сгънете тестото и пак леко разточете. Тогава сложете да се пекат. Или пък можете готовите пърленки да намажете с масло и да поръсите със сирене, кашкавал или каквото предпочитате. Да ви е сладко!

Анонимен каза...

Otdavna tarseh recepta za parlenki kato tezi v restorantite, blagodarq za chudesnata recepta! Iskam da popitam dali moje da se sahrani testoto v hladilnik i za kolko vreme, i sled kato se izvadi ot hladilnika trqbva li da se izchaka da vtasa nanovo?

Iliana каза...

Да, тестото би могло да се съхрани в хладилник за два-три дни. Добре е като се извади да се остави да се отпусне и да втаса хубаво.
Поздрави!

Анонимен каза...

Рецептата е супер, аз ги направих като късах малки топки от втасалото тесто, разточвах, после намазвах с малко олио, сгъвах и отново разточвах на тънко, после на тефлоновата скара ги изпекох и като станаха готови намазах с масълце. Облизахме си пръстите буквално :):):) Дори половината тесто го прибрах в хладилника за друг ден, че щяха да излезнат много на брой.

Анонимен каза...

Благодаря за споделената рецепта! Поради липса на скара ги приготвих на сух тиган. Резултатът - доволно преяло семейство! :)))

Костадин Костадинов каза...

Момичета !! Може да ми се посмеете, но малко. А после ми кажете как се меси тесто, Щото като чета и гледам тез благинки и ми се прияде. Със здраве....