четвъртък, 15 февруари 2018 г.

Реване с маково семе и крем

Вкъщи от сиропираните десерти най-много се харесват тулумбички и реване. Не бях правила от много време нито едното от двете, но напоследък все си мислех да завъртя една тава реване, да се намира нещо сладко у нас за гладните Mr. Green  Е, все отлагах... Но миналия ден попаднах на тази рецепта за реване с маково семе и крем и някак идеята веднага ме грабна. Излишно е да казвам, че го приготвих още същия ден. Като цяло спазих рецептата, но внесох и малко промени по различни причини.
Тъй като нямах цяла чаша мак, а само пакетче с 50 грама, го направих с количеството, което имах. И да ви кажа, така се получи добре. Иначе на домашните щеше да им е в повече и не съм сигурна дали щеше да получи одобрението, на което се радва сега.chef    Направих и малка промяна в крема и ето, получи се този много приятен и вкусен десерт. За нашия вкус не е прекалено сладък и не плува в излишен сироп. Сиропът напълно попи и то много бързо и лесно. А комбинацията с крема е много приятна.

Продукти:

За сиропа:

2 ч.ч. захар
3 ч.ч. вода
сок от четвърт лимон

За блата:
3  яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. олио
1 ч.ч. прясно мляко
1 ч.ч. грис
1/2 ч.ч. маково семе
2 ч.ч. брашно
2 ванилии
10 г бакпулвер

За крема:

750 мл прясно мляко
3с.л. брашно (с малък връх)
8 с.л. захар
80 г крема сирене (използвах българско, защото такова имах в хладилника, но и с друго ще се получи)
50 г краве масло
2 ванилии



За да приготвите рецептата за реване с мак и крем, е необходимо първо да се свари сиропа. За целта се смесват водата и захарта и се слагат да се варят. По рецепта се варят 15 минути, но аз нямах много време и варих само 5. Добавя се сокът от лимон и сиропът се оставя да се охлади.

За да се приготви сместа за реването, се разбиват яйцата със захарта продължително - около 8 минути. Към тях се прибавят олиото и прясното мляко. Разбъркват се.
Брашното се смесва с бакпулвера и ванилията. Към тях се прибавя гриса и маковото семе.
Сухите съставки се прибавят на порции към яйчната смес, като се разбърква хубаво.
Аз използвах тава с размер 20 на 40 см. Авторката на рецептата е пекла в тава 25 на 35 см.
Тавата се намазва леко с олио и в нея се изсипва приготвената смес. Пече се в предварително загряна фурна на 180 градуса до златисто. Аз проверявах с клечка дали е добре изпечено.
Изважда се от фурната и се оставя да се охлади леко за десетина минути. След това набодох с клечка за зъби през 2-3 см и залях със сиропа.
Преди да се залее с крема, сладкишът трябва да се е поохладил. Затова след едночасов престой на студения балкон (на сладкиша, не на мен 35), започнах да приготвям крема.



500 мл от млякото се смесват със захарта и се слагат да се загряват на котлона. Останалото мляко се смесва с брашното и се разбърква много хубаво, така че да не остават бучки. Когато млякото на котлона заври, се отстранява от котлона и към него се прибавя сместа с брашното. Връща се на котлона и при непрекъснато бъркане се вари до сгъстяване на крема.
Отмества се от огъня и към него се прибавя крема сиренето и маслото.
Аз разбърквах с тел и ми се получи гладък крем, но авторката съветва сместа да се пасира. Така че, ако изпитвате някакъв проблем, предполагам, че можете да се възползвате от този съвет.
Топлия крем се изсипва върху охладения и сиропиран блат равномерно.
Оставя се няколко часа преди да се разреже. В моя случай стоя цяла нощ.

Поръсих с орехи при поднасянето и резултата още повече ми хареса.






6 коментара:

  1. Или,
    и аз много отдавна не съм правила толумбички и реване.Макар,че толумбичките бяха любим специалитет на баба ми заедно с еклерите.А реването го правя много, много рядко и то по празници.Но твоето изглежда много красиво. Определено си заслужава този десерт.
    Поздрави и леки почивни дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, не искам да признавам от колко време не бях правила реване :)Но наистина си заслужава.

      Изтриване
  2. Разкошен десерт, Илианка -
    голямо изкушение с красиви снимки...
    А в твоето изпълнение като че е и по наш вкус.
    Благодаря за чудесната рецепта и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно е!
    Ще си чака реда, да знаеш!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...