сряда, 29 март 2017 г.

Козунак с кокосово мляко

Направих този козунак с кокосово мляко преди няколко дни и все отлагах да пусна публикацията. Но той се получи толкова сполучлив и вкусен, че наистина заслужава да получи малко слава. Ако по някаква причина търсите рецепта за козунак без прясно мляко, ето този наистина си заслужава. Не е веган, защото в рецептата има яйца, но по-нататък може да пробвам и такъв.

За да направя този козунак с кокосово мляко, се доверих на рецептата на Зори, която ме изкушава от доста време.Но си спестих плънката - първо, че аз не обичам бял шоколад и второ - у нас пък обичат чист козунак. Рецептата на Зори е с 1 кг брашно. Аз изпробвах рецептата в два варианта с по половин килограм - просто така се случи, че нямах цяло кубче мая, а не ми се ходеше до магазина... И замесих две теста - едното с половин кубче мая, другото със 7 г суха мая на Д-р Йоткер. Така си направих два козунака, които всъщност са си доста големи. Лично на мен повече ми хареса тестото, замесено със суха мая.
Ще дам рецептата така, както правих аз - за половин килограм брашно.



Продукти:

около 500 г брашно (на мен ми отиде малко повече)
200 мл кокосово мляко
50 мл хладка вода
7 г суха мая или половин кубче прясна
2 яйца
50 мл слънчогледово олио
100 г захар
ванилия - една капсула или 3 пакетчета
щипка сол

1 белтък за намазване
захар за поръсване

В хладката вода се разтваря маята с 1 с.л. от захарта и се добавя една супена лъжица брашно. Разбърква се, покрива се с кърпа и се оставя маята да се активира. Яйцата се разбъркват с тел с останалата захар и ванилията. Към тях се добавя кокосовото мляко. Брашното се пресява и в него се прави кладенче. Изсипват се яйчната смес, шупналата мая, добавя се солта. Замесва се тестото - така че да не лепне. След като се замеси, на 4 пъти по малко се добавя от олиото и тестото продължава да се меси, докато поеме хубаво всичката мазнина. Оставя се да втаса на топло.
Като втаса, тестото се разделя на 4 части, които се оформят на топки. Покриват се с кърпа и се оставят около 10 минути, за да се отпуснат. След това всяка топка се оформя на фитил с дължина около 50 см. Козунакът се оплита. Аз избрах да е кръгъл и се водих по обясненията на Ирма, които тя е дала много добре ето тук. Вие може да си изберете друга плетка.

 
Така приготвения козунак се намазва с леко разбития белтък и се поръсва със захар или семена/бадеми - по избор. Аз поръсих обилно със захар, защото у дома обичаме хубава захарна коричка.
След това се слага в незагрята фурна да се пече, като фурната се включва на 180 градуса. По този начин, докато фурната постепенно се загрява, козунакът втасва.
Ако е необходимо, за да не прегаря, като хване много лека коричка, го покрийте с хартия и продължете да печете.

Харесвам много тази рецепта, защото не е нужно тестото да се меси много и да втасва много дълго време, а резултатът е повече от прекрасен. На финала имаме много ароматен и пухкав, топящ се в устата козунак, който сме приготвили в домашни условия и знаем какво точно има в него. Рецептата бих определила като доста лесна за козунак.

Да ви е сладко!






7 коментара:

  1. Тази година и аз ще направя козунака с кокосово мляко Или.Ще стане чудесен с този кокосов вкус.Благодаря,че ми напомни, бях видяла някъде из интернет подобна рецепта.Твоят козунак е станал страхотен.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Започваш с изкушенията ...Разкошен козунак, Илианка,
    рецептата на Зори е страхотна и наистина
    вкусът с кокосово мляко е чудесен - аз правих руло.
    Много красива оплетка и апетитно представяне, поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересно предложение, Илианка! Ще трябва да се опита! Чудесен е станал и твоя, и на Зори! поздрави и за двете!

    ОтговорИзтриване
  4. Този козунак ми е фаворит!

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте, може ли да поясните кога точно се слага захарта - при маята или при яйцата? Аз я разделих на две по равно, но дали не сбърках? Благодаря предварително! Сега втасва тестото, гледам, че се надига....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, неясно съм го написала. Ще поправя.
      По принцип 1 с.л. от захарта се слага при маята, а останалата при яйцата. Извинявам се за причиненото неудобство и благодаря за коментара!
      В крайна сметка всичките продукти отиват на едно място и не би тледвало да има проблем с тестото така, както сте го приготвила.
      Надявам се, че скоро ще похапвате вкусен козунак.
      Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...