четвъртък, 1 септември 2016 г.

Картофени кюфтета с печени чушки


По това време на годината вкъщи постоянно се намират печени чушки. Използвам ги за различни рецепти в много комбинации. Скоро се сетих, че преди време Ели беше публикувала рецепта за кюфтета от печени чушки и мислех да направя такива. От друга страна и картофени кюфтета не бях правила много време и реших да комбинирам картофите с печените чушки в друг вид кюфтета.  Така се получи това предложение. Експериментът се оказа успешен и вкусен. 
Напоследък съм установила, че ако сварените картофите са напълно изстинали, картофените кюфтета стават по-хубави. Така че, ако имате повече време, сварете си картофите доста по-рано от предвидения момент за пържене и ги оставете да изстинат добре. След това вече си ги обелете и настържете за изпълнение за рецептата. За съжаление не винаги можем да разполагаме с толкова време и на мен лично по-често ми се налага да ги използвам доста топлички, че и направо горещи.





























Продукти:

около 1 кг картофи (при мен бяха около 1,2кг)
6 големи печени чушки (за предпочитане червени, но може и зелени да са)
2 яйца
3 с.л. галета
1 с.л. чубрица
1 ч.л. червен пипер
1 ч.л. черен пипер
1 ч.л. индийско орехче
половин връзка магданоз (или на вкус)
сол на вкус

брашно
галета
3 яйца за паниране



Картофите се измиват и се сваряват без да се белят предварително. Заливат се със студена вода и се оставят да се охладят. Както казах горе, ако имате време, ги оставете да се охладят напълно. След това се обелват и се настъргват.  Печените чушки се обелват и се нарязват на ситно. Смесват се с картофите. Двете яйца се разбиват с вилица и се изливат при картофената смес. Посолява се и се добавят подправките и галетата.Слага се наситнения магданоз и сместа се омесва много хубаво. Добре е да постои поне 20 минути в хладилник, преди да се оформят кюфтетата.

Преди да започне оформянето, в подходящ съд се изсипва малко брашно, а в друг галета. В купа се разбиват яйцата за панирането. Взима се с мокри ръце от сместа и се оформят топки с големина по желание. От тази смес на мен ми излязоха 20 големи кюфтета. Всяка топка - както съветва Пепи тук, се потапя в брашно и после се овалва с ръце докато се поеме от картофите хубаво, след това се овалва в галетата. Така се приготвят всички топки предварително.
Загрява се мазнина за пърженето. Всяка картофена топка се потапя в разбитите яйца, след което се оформя на кюфте. (Поне на мен ми е по-лесно и удобно да придавам формата след като съм потопила в яйцата. Ако вие предпочитате да оформите кюфте преди това, няма никакъв проблем. Работете така, както ви е най-удобно). Пържат се в загрятата мазнина докато се зачервят. След като се извадят, можете да ги отцедите върху салфетка от излишната мазнина.
*По желание можете да добавите около 200 г сирене, да е добре отцедено от водата.

2 коментара:

  1. Или,
    картофените кюфтета позволяват различни импровизации.Навремето моя приятелка ги правеше с орехи и овесени ядки и стават чудни.Дори приличат на кюфтета от месо.Правила съм и по твоя начин - с печени пиперки, много вкусни се получават.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Обичаме много картофени кюфтета, и с чуки бихме ги харесали:)
    Илианка, охлаждай сварените с кората картофи в ледено студена вода - става бързо, пък и така сварени, необелени не поемат вода и кюфтетата са по-хубави, аз не им добавям брашно или галета.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...