неделя, 7 декември 2014 г.

Чорба от рибени глави



След ден като вчерашния (Никулден), в който се готви толкова много риба, у дома, а вероятно и на много други хора остават рибените глави и опашките. Аз се погрижих и за тях, и приготвих една вкусна чорба. Нямам претенции, че съм специалист точно по темата за рибената чорба и че това е правилната рецепта, ако въобще има правилна... Но направих я по мой вкус и гаранция за качеството е това, че вече е в миналото.

Продукти:

при мен главата на един голям толостолоб и на един голям шаран и техните опашки
общо количество около 1 килограм и 400 г
1 глава лук
1 голям морков
1 чушка
3 средни картофа
1 настърган домат или домати от консерва
3 с.л. ориз
3 с.л. олио
сол
черен пипер
девесил
прясно изцеден сок от лимон

Когато оставяте глави и опашки за чорба е добре така да ги отрязвате, че по тях да остане повече месо, което после да можете да сложите в чорбата. Измиват се хубаво и се слагат в тенджера, в която могат свободно да се покрият с вода. Добавя се сол и се слагат да се сварят хубаво. Рибата се изважда и бульонът се прецежда през цедка, за да може да се премахнат кости и люспи, ако са паднали в него.
Към прецедения вече бульон се добавят нарязаните лук, морков и чушка и се слагат да се варят около 15 минути. През това време се нарязват картофите на кубчета  и също се слагат в бульона. Рибата се почиства и месото също се връща в бульона. Добавя се оризът. Когато картофите и оризът вече са сварени, се слагат доматите и девесилът. Вари се около 5 минути и се отстранява от огъня. Подправя се с черен пипер и лимонов сок на вкус.

Това е моето предложение за разтоварване след тежкото хапване на Никулден :)

А ако ви е останала още риба, ето още едно предложение за рибена чорба.

7 коментара:

  1. Рецепта точна никога няма има задължителна подправка и тя е точно девисила, аз като едно речно чадо съм много привързана към рибната чорба и то като е направена с речна риба! Прекрасна е и съм убедена страшно вкусна! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Оха! Чудна чорба! Най-вкусна става от глави, знаеш ги ти тези работи. Супер е!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна чорба, Иле!
    Аз също от главите на рибите правя чорба, но освен задължителния девесил, много подхождаща подправка е и мащерката.
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  4. Илианка, и аз правих подобна чорба, но ориз не слагам.

    ОтговорИзтриване
  5. Почитател на рибната чорба в къщи е баща ми, правя я по подобен начин, но без ориз.Много вкусна става ,когато се използват 5 - 6 вида пресни речни риби и морска вода.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  6. Май всички сме обърнали главите... на супа. Но никак не съжалявам и твоята е превъзходна ( както и моята, де;))
    Поздрави, Илианка!

    ОтговорИзтриване