неделя, 24 февруари 2013 г.

Пълнена питка

Кръстих я пълнена питка, защото много се чудех кое ще бъде подходящото име на български. Иначе рецептата видях тук и много ми хареса. Направих двойна доза, като промених малко пълнежа. 400 г заквасена сметана ми се стори ужасно много и затова сложих само 200. Обаче да ви кажа, може и 300 да се сложат. Trappist  сирене не съм и търсила. Сложих  кашкавал и  бяло саламурено сирене. Шунката замених с пушено филе. Независимо от промените обаче, трябва да знаете, че се получи страхотна вкусотия. И... търпи още пълнеж, така че може да увеличите, но не много. 

Ето как я направих аз...
Продукти:



За тестото:


около 700 г брашно
1 кубче мая
200 мл топла вода
200 мл кисело мляко
2 яйца
2 жълтъка
1 с.л. сол
1 ч.л. захар

За пълнежа:

200 г заквасена сметана
200 г пушено филе или шунка
150 г кашкавал
150 г сирене

1 жълтък за намазване
70 г масло





Маята се разтваря във водата с малко захар и от посочените продукти се замесва меко и нелепнещо тесто. Оставя се да втаса. Разточва се на кора, не по-дебела от 5 мм. Цялата кора хубаво се намазва със заквасена сметана. Отгоре равномерно се разпределят филето нарязано на кубчета, натрошеното сирене и ситно нарязаният кашкавал. Краищата се загръщат навътре като не достигат средата. Внимателно се премества в тава, застлана с хартия за печене.  Намазва се с разбит с малко вода жълтък и отгоре се слага маслото на малки парченца. Пече се в загрята фурна на 180*. Като се извади от фурната се покрива с влажна кърпа за десет минути.


21 коментара:

  1. Наистина изглежда да е страшна вкусотия. Идеална вечеря с чаша айрян.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Търпи още плънка :) мда.... трябва да се изпълни кръгчето в средата, нали :) колкото повече.... толкова повече :)
    Гуш от мен и спорна седмица да ти е!

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусно нещо. Аз обаче ще си налея едно хубаво винце от бъчвата, защото айрянът ще съсипе прекрасното творение:))

    ОтговорИзтриване
  4. Видях я аз във фейсбук и останах без сърце:) ! Пита - страхотия !
    Хубава седмица ,Илиана !Поздрав !

    ОтговорИзтриване
  5. Питка - разкош! Невероятна е! Прекрасна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Голяма вкусотия, Илианче! Много красива и неустоима! Сметана не съм опитвала по този начин в питка и си записвам за проба. Благодаря за споделянето :) Хубава вечер и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Майсторка си, Илианка,
    чудесна рецепта - питата изглежда страхотно!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  8. И аз съм за принципите на Мечо Пух;) Тази много ми харесва;)

    ОтговорИзтриване
  9. Илианка, разкошна е питката! Ммм, ето какво ще правя утре! Определено с повече плънка ще е добре! :))
    Да кажа само, че Трапистата е меко сирене/кашкавал, както Качотата в Лидл или някогашната Венеция (ако го помниш) и се точ/п/и повече от обикновен кашкавал. Става страхотно фондю с него! А плънката явно се получава пухкава и много сочна!

    Хубаво утро, мила и спорен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошно е, каквото и да му е името!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Аплодисменти,Илианка,страхотно печиво!

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, момичета, благодаря ви много! :)

    ОтговорИзтриване
  13. А, това е страхотия! Влезе ми в главата и мира не ми дава! Лоша си, ама ти си го знаеш! Спорен и слънчев ден и честита баба Марта!

    ОтговорИзтриване
  14. Илианка правих тази страШотна вкуситийка. Специални благодарности от цялото фемили :)
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Видях, Дианка, видях :)
    Страхотна е!

    ОтговорИзтриване
  16. Гледай сега, Илианка, каква си изкусителка :) бива ли така с такива вкусотии все да ни съблазняваш?!! Няма как ;) ще се пробва!

    Хубава седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  17. Абсолютна изкусителка си, Илианче - милост нямаш!!! Гледай сега как ще ме караш да го приготвям това чудо :)
    Прекрасна седмица ти желая!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотна питка, не видях обаче дали има втасване на тестото? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  19. Здравей Анна,
    пише, че след като тестото се замеси, е необходимо да втаса. След това питката се оформя и директно се пече.
    Поздрави,
    Илиана

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...