сряда, 29 ноември 2017 г.

Постна картофена яхния с грах


Постната картофена яхния си е класика в българската кухня. А по време на постите направо си е спасение :) Прави се много бързо и сравнително често присъства у нас. Понякога я разнообразявам с добавка на грах, както и в този случай. Обикновено използвам грах от буркан или консерва, но понякога слагам и замразен. Е, ако има пресен, става друга работата. Но сега пресен няма, тъй че ще се съсредоточим върху рецептата съобразно наличностите. aikido

Сигурно много от вас знаят как се готви картофена яхния с грах, но има и такива, които сега прохождат в кухнята, та тази рецепта е за тях. Включително тия дни си дадох сметка, че скоро, живот и здраве и на моята госпожица ще бъдат нужни такива простички рецепти. А тази е още по-вкусна, защото я предлагам, както на мен ми е готвена като дете girl_crazy




Продукти:

около 1 кг картофи
1 глава лук
1 голям морков
1 малка зелена чушка (ако има)
половин буркан грах
1  настърган домат или 1 ч.ч. от консерва (в моята консерва имаше и печени чушки)
1 1/2 ч.л. червен пипер
1 с.л. чубрица (или на вкус)

2 с.л. брашно
магданоз

много обичам на финала да добавя малко джоджен или девесил, ако обичате тези подправки, опитайте и вие



Картофите се почистват, измиват и нарязват, може и на кръгчета.
Лукът, морковът и чушката се нарязват на ситно и се слагат в 4-5 с.л. загряно олио. Ако предпочитате да задушите зеленчуците, а не да ги изпържите, добавете 2 с.л. вода. Готвят се докато омекнат. Сипват се картофите и се разбъркват 2-3 пъти, така че всички парченца да минат през огъня. Прибавя се червения пипер и отново хубаво и бързо се бърка, като се внимава да не загори червения пипер.
Налива се вода - почти да покрие картофите. Посолява се. Оставя се да къкри на слаб огън. Когато картофите леко омекнат, се прибавят доматите и граха, чубрицата и черния пипер. Продължава да се готви до пълна готовност на картофите.
Брашното се размива в малко вода, като се стараете да не остават бучки. Изсипва се бавно при непрекъснато бъркане към яхнията и се оставя още две минути да къкри на слаб огън. Ако слагате джоджен или девесил, сложете сега.
Отмества се от огъня и се поръсва с пресен магданоз.

На мен страхотно ми върви с добавката на тези люти чушки, които открих тази година и много, много ми харесаха.


И в заключение, нищо, че няма връзка с тази рецепта, искам да благодаря на всички, които четете блога и тайничко си готвите рецепти от него. Много съм щастлива всеки път, когато случайно разбера, че някой познат или непознат готви рецептите, които съм споделила.
Благодаря, че се отбивате тук!

5 коментара:

  1. Или,
    много често я правя тази яхния.Добавям и аз грах, понякога правя само картофена яхния.Чудесно постно ястие се получава, много вкусно и красиво.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
  2. От дете ми е любима :) Много я обичам.

    ОтговорИзтриване
  3. Рецептите са уникални - от доста време използвам само вашия блог като готварска книга и винаги резултатът е перфектен (въпреки че правя дребни промени). Ако успеете някак целия да го съберете в книга, обезателно ще си я купя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря за прекрасните думи! За мен този коментар означава много. Благодаря!
      Колкото до книга, имам скромно участие в една, в която обаче съм кулинарен редактор и имам някои рецепти.

      Изтриване
  4. Рецептите ви са уникални - изполвам блогът ви като готварска книга и резултатът винаги е бил повече от добър. Голяма благодарност!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...