събота, 17 януари 2015 г.

Свински джолани с бира



Тези джолани са много вкусни и се приготвят изключително лесно. Особено, ако ги сложите в крок-пот. Аз ги приготвих в уреда за бавно готвене, но ако нямате, можете да ги сложите в керамичен съд с капак - например гювеч и да ги изпечете там.

Продукти:
2 свински джолана
чубрица
черен пипер
червен пипер
малко индийско орехче
чесън на прах
3 дафинови листа
5-6 зърна бахар
250 мл бира
150 мл вода
сол

Джоланите се измиват, върху тях се правят разрези с остър нож, посоляват се добре и в тях хубаво се втриват подправките. Не съм ги мерила, сложих на око. Хубаво е да престоят с подправките по-дълго време, но ще се получи и ако стоят един час  Аз например си ги подготвих предната вечер и включих рано сутринта крок-пота. Така той си сготви сам и аз си имах време за мен 
В тиган или съд с подходящ размер се загрява малко мазнина и джоланчетата минават през нея, колкото да се запечатат. Поставят се в гърнето. Изсипват се бирата и водата. Добавят се дафиновите листа и бахара, течността се посолява. 



Уредът за бавно готвене се включва на втора степен за 7 часа и просто забравяте за него. Когато се върнете, ще имате прекрасно изпечени, отделящи се от кокала прекрасни джоланчета. 

Ако пък печете в гювеч, сложете джоланите, приготвени по същия начин, налейте бирата и водата, като ги увеличите така, че да покрият около 2/3 от джоланите, добавете подправките и сложете в незагрята предварително фурна. Печете около 3 часа или докато видите, че джоланите са готови.

После - на който с каквото му харесва. Аз сервирах с любимото картофено пюре. 





4 коментара:

  1. Тази част от прасенцето ми е любима....Изпекла си ги както се казва по мерак.....Поздрави,Илианче!

    ОтговорИзтриване
  2. Тези дни и аз съм се наканила да купя джолан, вкусна идея подхвърляш!
    Приятна вечер, Ил!

    ОтговорИзтриване
  3. Трудно се намират по магазините джолани с кожа , и не стават така вкусни ..

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...