неделя, 11 януари 2015 г.

Сладкиш “Жадната монахиня”



Скоро установих, че имам голям пропуск. В блога липсва рецептата на този така известен от миналото сладкиш. Жадната монахиня. Веднага реших да поправя тази грешка и го приготвих.
В началото останах с впечатление, че моята монахиня не е особено жадна... но по-късно нещата си дойдоха по местата. Просто е трябвало да изчакам повече преди да го разрежа.

Преди време Пеполина беше споделила една много изкушаваща снимка на този сладкиш  и сега се обърнах към нея за рецептата. Оказа се обаче, че тя е следвала тази рецепта. Така направих и аз.
Благодаря на Пепи и на Мария за тази вкусотия!




Продукти:

5 яйца
1 1/2 ч.ч. захар
1 ч.ч. лимонада или друга газирана напитка 
1 ч.л. бакпулвер
2 1/2 ч.ч. брашно 

1 ванилия
за заливката:

1 ч.ч. вода
1 ч.ч. захар
125 г краве масло 
3 с.л. какао
1 с.л ром или коняк


Яйцата се разбиват със захарта до побеляване. Към тях се прибавя лимонадата и се разбърква.
Брашното се смесва с бакпулвера и се прибавя към яйчната смес. Разбърква се до хомогенна смес (аз с миксера). Слага се ванилията.
Изсипва се в намаслена и набрашнена тава и се пече в загрята на 180* фурна. Проверява се с дървен шиш дали е изпечен добре.

Докато блатът се пече, се приготвя и заливката. Всички продукти се поставят в огнеупорен съд и се загряват докато се стопи захарта.

Блатът и заливката се оставят да се охладят и след това сладкишът се залива.
Преди да го залея, аз го извадих в чиния, но го отчитам като грешка. По-добре да се залее направо в тавата :)
И след това трябва търпеливо да почакате няколко часа, а не да бързате като мен. Дори на следващия ден е още по-вкусен отколкото в деня на приготвянето.

Да ви е сладко!


21 коментара:

  1. Не съм сигурна дали съм го правила, но май не съм и опитвала. Значи аз имам няколко пропуска спрямо теб, Иле. :) Изглежда наистина много изкушаващо!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесен сочен сладкиш, който освен хит в едно недалечно време, е и страшно вкусен!
    Черпя се парченце от твоя, но май скоро ще трябва да си направя и аз.

    ОтговорИзтриване
  3. И аз се нареждам на едно сочно парченце. Аз пък имам в една стара тетрадка записан под това име един по-различен сладкиш, май ще намеря, направя и споделя:)

    ОтговорИзтриване
  4. Спомням си го! Правих го и аз в далечното минало, че даже и рецепта имам в един тефтер. Ще трябва да го приготвя пак, благодаря, че ми напомни, Или. Твоят изглежда доста апетитен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Чуден е сладкишът Илианка! Като хубав кадър от доброто старо време. Май трябва да публикувам и моят вариант.:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Много хубав сладкиш, Илианка. Лесен и вкусен. Аз лично не съм го пробвала, но винаги има време ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Ооо и на мен ми липсва в блога и в чинийката. Все му се каня и все не го правя:))) Ох, чуден е твоят, Или! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Наистина много го правехме преди време. Лесно и много вкусно. Нещо от този род вчера се прави и в нашия дом, дано намеря време да го кача в блога си. :)
    А твоят е чуден, Ил!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен и така дъхащ на спомени......
    Поздрави,Ил!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесна е твоята монахиня Или, вземам си непременно едно парченце! :)
    Поздрави и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  11. ахаха така се учудих като отворих линка и ме отведе в моя блог :)
    Страхотен е сладкиша ,Илианка!!!
    поздрави

    ОтговорИзтриване
  12. Класиката си е класика! И спомени;) Все хубави! Поздрав, Илианка! И благодаря!

    ОтговорИзтриване
  13. Носталгия по детството ме е обзела май :)
    Не е важно дали рецептата е стара или нова, важното е, че сладкишът е вкусен :)

    ОтговорИзтриване
  14. Добър вечер,момичета,искам да попитам,вместо какао може ли шоколад за заливката?

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте,
    честно да си кажа, не съм си помисляла да ги заменям и не съм изпробвала този вариант. Нямам представа как ще се държи шоколада, след като се смеси с останалите продукти.
    Но пък нищо не пречи да пробвате и да споделите после.
    Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте,сладкишът стана разкошен.Смесих какао и шоколад на прах.Следващият път,обаче ще сложа по малко захар,защото шокото е озахарено и ще стане много сладко и ще надупча блата още по на гъсто за да я заситя хубаво монахинята.😁Привет от мен и хубав ден !!!

    ОтговорИзтриване
  17. 1 ч.ч. колко грама имате предвид?

    ОтговорИзтриване
  18. Чаената чаша, която ползвам е с вместимост 200 мл.

    ОтговорИзтриване
  19. .....можете да добавите накрая и белтъци,разбити на сняг,а за ба не спадат стегнати с карамелизиран, захарен, гъст сироп.Аз така съм го яла и е невероятен.

    ОтговорИзтриване
  20. .....можете да добавите накрая и белтъци,разбити на сняг,а за ба не спадат стегнати с карамелизиран, захарен, гъст сироп.Аз така съм го яла и е невероятен.

    ОтговорИзтриване
  21. ЗА РЕЦЕПТАТА- 250 ГР. МАСЛО / ВМЕСТО 125 ГР. / , 3 С.Л. КОНЯК /ВМЕСТО 1 С.Л./ , И КОГАТО Е ГОТОВА И СТУДЕНА , НАНЕСЕТЕ 1 СМ. СМЕТАНА ОТГОРЕ ! ДА ВИ Е СЛАДКО !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...