събота, 31 януари 2015 г.

Кекс с кисело мляко и шоколад

Този обикновен кекс с кисело мляко и шоколад е поредното доказателство, че простичките неща са много, много вкусни. 
Дори и да не му сложите шоколад, пак ще бъде вкусен.

Продукти:

6 яйца
1 1/2 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. кисело мляко
8 с.л. олио
1 к.л. сода
2 ч.ч. брашно
ванилия
2 с.л. какао

60 г  натурален шоколад

Яйцата се разбиват със захарта хубаво до побеляване. Содата се разтваря в киселото мляко и се прибавя към яйцата, сипва се олиото и се разбърква. Прибавя се ванилията и брашното. Разбърква се добре, като се внимава да не остават бучки. Аз използвам миксера.
Форма за кекс се намаслява и набрашнява и в нея се изсипва половината смес. В останалата част се добавя какаото и нарязания на парченца шоколад. Бърка се добре и се изсипва върху светлата смес.
Пече се в загрята фурна на 170* . Проверява се с дървен шиш дали е изпечен.
Изважда се от фурната, оставя се да изстине и се изважда от формата. Поръсва се с пудра захар.

13 коментара:

  1. Класиката си е класика, нали, Иле? :) И ти я представяш в най-хубава й светлина! :)
    Поздрави и хубава вечер!

    П.П. А аз ще отмъкна 2 парченца, за да се подсладим утре на закуска с твоя кекс, чуден! ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Илианка, просто се чудя как можеш да го направиш кекса със сода, еми не ми се получава никога...въобще тестата със сода...в мен ли да е причината нещо, аз съм се отказала и да пробвам...твоя изглежда чудесно, така, както с бакпулвер ми се получават.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. прибавяйте и бакпулвер...само със сода не става!

      Изтриване
  3. Чуден, чуден! И малко извън кекса- денс правих крем сирене по твоята рецепта- още се облизваме, щото няма какво да снимам;)
    Хубава вечер, Илианка!

    ОтговорИзтриване
  4. Веси, аз никога не съм имала проблем със содата. Тя се разтваря в млякото и си действа.
    А и без набухвател кекс правя, пак се получава.

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви, момичета! :)
    Мъхче, много съм щастливаааа!!!!!!! :)
    Поздрави на всички облизващи се :)

    ОтговорИзтриване
  6. Както се казва - всичко си ти идва отръки! Чудесна си!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Исках най-обикновена рецепта за кекс с кисело мляко и никъде ненамерих сполучлива такава! Добре,че са блогърите ,като Вас с изпитаните рецепти!Изядохме си пръстите вкъщи!!! Поздрави!:-) :-) :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за този хубав коментар, Петя :)
    Радвам се много, че и на Вас се е харесала една от любимите на семейството ми рецепти :)

    ОтговорИзтриване
  9. алоооо като правите сълращения пишете какво означават ??????
    каво значи 1 к.л. ???????????????????

    ОтговорИзтриване
  10. Не знам дали да не е заето...
    като не ви харесва, не четете.
    Кафена лъжица означава съкращението.

    ОтговорИзтриване
  11. Рецептата е много успешна! Изпекох сместа в тава, върху хартия да печене. Получи се много пухкав десерт ☺

    ОтговорИзтриване