неделя, 9 февруари 2014 г.

Домашно крема сирене



Продукти:

2 л прясно мляко
3 с.л. високомаслено кисело мляко
10 капки мая за сирене
1 равна супена лъжица сол

Млякото се сварява и се оставя да изстине малко. Да е толкова топло, че да можете да си задържите кутрето в него около 15 секунди. Към него се прибавя киселото мляко, маята за сирене и солта. Завива се хубаво с одеяло и се оставя да престои 7 часа. Изсипва се в тензух,  изцежда се12 часа и е готово за консумация.

Просто е и е много вкусно. От това количество продукти излеза почти пълен компотен буркан крема сирене.

Източник: Rumyina Kondeva

43 коментара:

  1. Браво, браво и пак браво! Днес точно с една приятелка си говорехме, че няма хубаво натурално крем сирене по магазините.Ето го!Това е то!Браво Илианка и мерси от сърце, че те изнудих да пишеш рецепта посред нощ.Бирата е от мен, нали помниш?Хайде, лягай бързо да спиш и още по-бързо идвай насам.

    ОтговорИзтриване
  2. Иле, благодаря и аз за идеята, непременно ще опитам някой път! :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Илианка, страхотна си! И на мен не ми харесва крем сиренето от магазините и сега ето чудесна алтернатива!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна си! Ще го пробвам задължително. Тези дни съм на вълна домашно сирене и подобни, а тази рецепта е идеална. Поздравления

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотно! Мога ли само да попитам колко време може да изтрае, преди да се развали?
    Благодаря ти,
    Вики

    ОтговорИзтриване
  7. Вики, хвана ме на тясно.
    Не знам колко ще издържи, за първи път правя, но мисля, че няма да е дълго, защото скоро ще бъде изядено :)

    ОтговорИзтриване
  8. Илианка,толкова обичам крема сирене и ще си направя по тази рецепта.Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Много добро предложение! Естествено домашно приготвеното, пред купешкото!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Радвам се, че ви харесва и ще се радвам още повече, ако наистина опитате :)

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно предложение, Илианка,
    една наистина чудесна идея и рецепта.
    Благодаря, сърдечни поздрави, усмихната и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Мммм, много обичам домашно сиренце :) Твоето, Или, изглежда страхотно! Доколкото разбирам, разликата със сиренето, е че цеденето не става с тежест отгоре и то остава по-сочно. Трябва да опитам, така или иначе, тежестта все ми се килва и пада ;)
    Поздрави от мен :)

    ОтговорИзтриване
  13. Илианка, прекрасно предложение, а не е и трудно, така че задължително ще опитам (дано се справя, ще се отчета за резултата). Поздрави и силна прегръдка, миличка!

    ОтговорИзтриване
  14. Илианка, чудесно изглежда това предложение. Обаче имам два въпроса, на които не знам дали би могла да отговориш, но да си питам :)
    Чувала съм, че неузрялото сирене е доста вредно за бъбреците, не знам защо и т.н., та в този смисъл не се ли получава нещо такова тук, с маята и ползването веднага?
    И второ - ако не се сложи сол, вероятно също ще се получи, но ще може да се ползва и за сладкиши?
    На вкус наподобява ли на нещо познато?
    Въпросите станаха 3 :)

    ОтговорИзтриване
  15. СТрахотно сиренце за мазане и похапване.Със сигурност е най-вкусно да си го направиш сам,чудна рецепта,Или!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Веси, не съм чувала такива неща.
    Можеш да пробваш и без сол, не знам дали ще се получи. Това е първи опит за мен и не бих могла да ти отговоря...
    Соленият вкус така се усеща леко. На мен ми е безсолно.
    За вкуса... е, не е като Филаделфия, но е много вкусно.

    Благодаря на всички!
    Щастлива съм, че рецептата ви допада.

    ОтговорИзтриване
  17. Здравейте! Направих това сиренце по вашата рецепта - вкусно е, но на мен ми киселее и повече ми прилича на цедено кисело мляко. И при вас ли беше така?

    ОтговорИзтриване
  18. Здравейте,
    моето не киселее изобщо, но колежката също си направи и нейното киселееше. Може би зависи и от киселото мляко.

    ОтговорИзтриване
  19. Пробвах тази рецепта и много ми харесва.Много обичам чийзкейк и го ползвах за него.Доста варианти съм правил, но с това крем сирене стана супер.Ето как изглежда.

    https://www.youtube.com/watch?v=6lAcQTICGm8

    ОтговорИзтриване
  20. Момичета, правих няколко пъти крема сирене по тази рецепта, ако не сложите сол, е страхотно за торти и десерти, това е евтин, вкусен и натурален продукт, който с успех можем да заместим скъпото маскарпоне. Големи благодарности!

    ОтговорИзтриване
  21. Момичета, правих няколко пъти крема сирене по тази рецепта, ако не сложите сол, е страхотно за торти и десерти, това е евтин, вкусен и натурален продукт, който с успех можем да заместим скъпото маскарпоне. Големи благодарности!

    ОтговорИзтриване
  22. А коя марка кисело мляко препоръчвате, защото за направата на кисело мляко( домашно ) има значение закваската от кое е

    ОтговорИзтриване
  23. Светлана, много ти благодаря за отзива и за споделения опит. Ще опитам рецептата и без сол.

    ОтговорИзтриване
  24. Величка, ако квасите мляко вкъщи, използвайте това кисело мляко, с което си квасите традиционно или пък домашно кисело мляко.
    Получава се и с Верея, и с Бор Чвор. Предполагам и с Боженци ще стане.
    Всеки има различни предпочитания към марка.

    ОтговорИзтриване
  25. Редовно ти следя публикациите, но тази как съм я пропуснала - незная. Много ме впечатли домашното крема сирене и непременно ще го направя. Всичко, което съм направила от твоя блог е много сполучливо и вкусно. Благодаря ти за споделените рецепти!

    ОтговорИзтриване
  26. Редовно ти следя публикациите, но тази как съм я пропуснала-незная. Много ме впечатли рецептата и непременно ще я направя. Всичко каквото съм приготвила по твоите рецепти е много сполучливо и вкусно. Благодаря ти за споделените рецепти!

    ОтговорИзтриване
  27. Сърдечно благодаря, Христина!
    Правите ме истински щастлива, когато споделяте, че нещата ви се получават успешно и ви харесват :)
    Поздрави,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
  28. Здравейте,
    извинявайте за въпроса, но прясното мляко задължително домашно ли трябва да бъде или може да бъде от магазина

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте, не е задължително да е домашно. Рецептата е пробвана и с мляко от кутия, получава се. Но е хубаво да вземете мляко с по-висок процент масленост.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  30. Ех че хубава рецепта, изкушавам се и аз да го пробвам. Прочетох и коментарите, много са полезни!
    Прегръдки и хубава вечер от мен Илианка :)

    ОтговорИзтриване
  31. Маги, непременно трябва да опиташ :)Вкусна вечер ви желая!

    ОтговорИзтриване
  32. Поклон до земята за тази рецепта. Не съм спряла да го правя от както се докопах до това натурално сиренце мммммммммм - уникално. И на мен ми киселее малко от закваската е, приготвям го с домашно мляко.

    ОтговорИзтриване
  33. Прекрасно е ! Може да се замрази -за 2-3 месеца....Идеално е след размразяване.Удобно е за работещи домакини ,защото може да се заквасва 12 ч. и да се цеди 12 ч. и най вече е вкусно.Аз не слагам сол ,защото после може да реша да го използвам за сладкиш и да иска пудра захар.Пробвайте го !

    ОтговорИзтриване
  34. Направих го и стана перфектно. Излезе 600 грама крема сирене. Цвикът, който е отпадъчен продукт, го изпих, защото и той е полезен. Освен това с него може да се направи и хляб в хлебопекарната. Благодаря за споделената рецепта!!! Цвета

    ОтговорИзтриване
  35. Вълшебно се получи! Благодарщ за рецептата! Няма да стигне до замразяване - изчезва още на закуска :)))))

    ОтговорИзтриване
  36. въпроса ми е относно маята-някаква специално течна ли е, или е тази- ето линк http://www.zakvaski.bg/bg/products/maya-sirene-kashkaval-yo-aktiv ? извинявам се за въпроса, но никога не съм ползвала такава мая, но в къщи обичаме много крема сирене и за това искам да направя тази рецепта :)

    ОтговорИзтриване
  37. Привет!
    По-скоро е от този тип http://2.bp.blogspot.com/-7d_QF8lWO0c/T18dqxZ68KI/AAAAAAAABmY/GYuq2j7cQcQ/s1600/P2260075.JPG
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  38. благодаря, значи няма да стане с тази, която имам

    ОтговорИзтриване
  39. Много ми хареса.Дали мога да го използвам за чийз кейк?

    ОтговорИзтриване
  40. Здравейте,
    ако ще го използвате за сладкиши, можете да пропуснете солта.

    ОтговорИзтриване
  41. Откъде купувате моята за сирене? От Варна съм...

    ОтговорИзтриване
  42. Откъде купувате маята за сирене? От Варна съм...

    ОтговорИзтриване
  43. Здравейте, аз съм от Ловеч и при нас има в кварталните магазинчета. Също така със сигурност има и в Кауфланд. Проверете. :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...