неделя, 16 февруари 2014 г.

Баница с локум



Продукти:

500 г кори за баница
4 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. олио
3 кутии цветен локум
1 ч.ч. смлени орехи

50 г краве масло
за сиропа:
2 ч.ч. захар
2 1/2 ч.ч. вода
2 ванилии

 От водата, захарта и ванилията се сварява сироп, който се оставя да изстине.  Яйцата се разбиват със захарта, прибавя се олиото и брашното и се разбива до хомогенна смес. Локумчетата се раздърпват на тънки пръчици. Взима се една кора и върху нея се разпределя 1 с.л. от яйчната смес. Покрива се с още една кора и още една супена лъжица смес. Слага се трета кора, върху която се разпределят 3-4 с.л. смес равномерно, да има навсякъде. Поръсва се със смлени орехи. В края се подреждат локумчетата и така подготвените кори се завиват на руло, което се поставя в предварително намаслена правоъгълна тава.





По този начин се постъпва с останалите кори. От пакет 500 г  при мен се получиха 6 рула по три кори. Маслото се разтопява и се излива върху корите. Така подготвената баница се пече в загрята на 170* фурна до хубаво зачервяване. Като се извади, още гореща се залива със студения сироп. Покрива се с чиста кърпа и се оставя поне два часа да попие.

Мммм, готови ли сте за това сладко вълшебство?

Идеята е от Снежи Владимирова.

17 коментара:

  1. А аз мисля просто да вдигна тази виличка и да скрия съдържанието й в устата си... ;)))
    Много обичам, чудна е, Иле! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Много обичам баница с локум, а точно такава не съм правила. Записвам си рецептата!

    ОтговорИзтриване
  3. Дъщерята си умира за такава баничка! Ще ѝ препиша рецептата!
    Ама ти така изкусително си боднала виличката, че човек веднага да си грабне парченцето! :)
    Слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Напомни ми на баклава, но с локум, много ме заинтригува!!! Преписвам си рецептата :) :) :)
    Скоро не бях те посещавала, но сега ще те прибавя към любимите ми блогове, че да не те пропускам!!!
    Поздрави и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно апетитно изглежда и сигурна съм, че е също толкова вкусна! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Любима е вкъщи, Илианка, подсети ме, че скоро не съм правила...обаче е такава калорийна бомба...страхотно ми намига твоето парченце, браво!

    ОтговорИзтриване
  7. Мислех, че в баничката има само локум, а тя какви ли не вкусотии приютила! Накрая и сироп! Това ще е адски ароматно и вкусно!
    Приятна седмица, Или :) Че ще ви е сладичка, нямам съмнение! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви, мили момичета!
    Нищо, че е калорийна бомба, баничката си заслужава.
    Пък и колко е едно мъничко парченце :)

    ОтговорИзтриване
  9. Почерпиха ме с подобен вид баница, мнооого ми хареса, а сега ти ни предлагащ и чудесна рецепта...
    Благодаря, Илианка, поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Приспивам си съвестта и се нареждам за едно парче,ама по-големичко!Купешка баклава не кусвам никога,но твоята домашна,че златиста,че и с локумче....идеална е!Хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Автопаркът на “Lease Cars”е съставен от луксозни автомобили и лимузини от най - висок клас и без конкуренция в България, даващо ни предимството
    на недостижимо добро съотношение между цена и качество, което е в полза на нашите клиенти.

    Комплексната услуга включва разнообразен минибар, съобразно изискванията на клиентите, обслужване от компетентен личен шофьор и голями възможности за допълнителни услуги.

    Макар, че автопаркът ни е разположен в София, осигуряваме обслужване и извън територията на столицата.
    http://www.limuzini.eu/

    ОтговорИзтриване
  12. Само като гледам тази снимка и започвам да огладнявам.Толкова хрупкава и същевременно сочна изглежда баницата.Преди доста време бяхме правили у дома подобна баница и страшно ми хареса, но тъй като доста хапнах от нея казах, че повече няма да има.Понеже на килограмите зле влия.Благодаря все пак за рецептата.На някой празник може пък да изпробвам вашият вариант.Много е лесно да отидеш и да си купиш нещо от магазина, но на вкус домашно приготвеното е уникално и достА по търсено и предпочитано.

    ОтговорИзтриване
  13. слага ли се бакпулвер


    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...