петък, 7 май 2021 г.

Бъркани яйца с пресен лук

 


Днес ви давам по-скоро една идея за пролетно, лесно, вкусно и много бързо ястие, което да си приготвите за обяд или вечеря. Ще споделя как ги правя и как ги харесвам аз, тези бъркани яйца с пресен лук. А вие може да добавите щипка от себе си и да си ги направите както биха се понравили на вас.

Продукти за двама:

2-3 връзки пресен лук (количеството е по ваш избор, колкото обичате)

6 яйца

сол

2-3 листенца пресен девесил

магданоз

2-3 с.л. олио 


Лукът се почиства, измива, подсушава и нарязва. Яйцата се чупят в подходяща купа, посоляват се и съвсем леко се разбъркват с вилица, без да се смесват белтъка и жълтъка. В тиган се загрява олиото и се изсипва лука. Посолява се много малко и се запържва, докато омекне приятно. Изливат се яйцата и започва да се бърка, докато яйцата станат приятно сочни. Става много бързо. Аз лично не ги обичам много сухи, харесват ми сочни. И... ами това е. Няколко минути и бърканите яйца с пресен лук са готови. 

Обаче моята тайна съставка на тези вкусни яйчица е пресният девесил. Моля ви, не го пропускайте. Той е чудесна добавка към бърканите яйца с пресен лук. А освен девесил, може да добавите и мъничко пресен магданоз.

Тези яйца може да приготвите със сланина, като стопите парченцата сланина на сух тиган и сготвите лука и яйцата в тази мазнина, като запазите образувалите се пръжки от стопената сланинка в ястието.

А може и да сложите 2 с.л. краве масло и 1 с.л. олио. Въпрос на вкус, предпочитания и  наличности в хладилника или шкафа. 


4 коментара:

  1. Или,
    баба ми правеше това ястие през пролетта както и каша - млечна или постна с пресен лук.А къде през пролетта без девисил ? Слагаме го почти на всичко - пресни картофи и бакла, пресни моркови и грах.Много го обичаме.Без него и рибената чорба не може.Страхотно простичко ястие се е получило, но много красиво.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много любима подправка ми е, Ели. И аз го слагам на много неща. Благодаря ти!
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Любими яйчица. С девесил не съм опитвала, особено пресен, не винаги имам подръка, но ако се случи ще опитам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, когато се сдобия с пресен девесил, си го нарязвам, слагам в пликче и го замразявам. Така имам за по-дълго време. Любима подправка ми е и много обичам да го използвам.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...