сряда, 8 февруари 2017 г.

Домашен течен шоколад


Вероятно рецептата за домашен течен шоколад предизвиква носталгични спомени у мнозина от вас, които като мен са изкарали детството си през 80-те и 90-те години на... хм... ами на миналия век. (Като го написах това за миналия век, направо ми се стори, че съм праисторически човек.) Както е известно, тогава нямаше готови сладкиши по магазините, какво пък да говорим за течни шоколади. Или пък поне ние трудно сме могли да достигнем до подобен. И нормално - някой е измислил този вкусен домашен течен шоколад. Била съм доста малка, но си спомням, че майка ми го правеше в ... нещо като блендер. (Сигурно си е бил истински блендер, но ние му викахме "онова нещо с каната". Хахах! Интересно как за това време сме имали такъв уред вкъщи. Но пък в този момент нямахме миксер.) Освен това си спомням, че какаото беше кът. В един период у дома имаше добро количество сухо мляко, но пък какаото липсваше и във всеки момент, в който се появеше отнякъде, веднага се правеше шоколад. Майка ми правеше сериозно количество, което сипваше в едни големи чаши. Нищо, че беше много сладък, на никого не се опираше голямата чаша шоколад и с брат ми с нетърпение чакахме тези вкусни моменти.


Рецептата е много лесна. Просто трябва да се сдобиете с повече сухо мляко.

Продукти:

300 г сухо мляко
250 мл прясно мляко (може да сложите и вода - аз имах мляко, което чакаше да бъде оползотворено и предпочетох него)
200 г захар (може да бъде намалена или заменена с кафява)
125 г краве масло
2 ванилии
5 с.л. какао (Аз използвах Премиум какаото на Dr. Oetker, което е с високо съдържание на какаово масло (20-22%)


Сухото мляко се изсипва в купа и към него се добавя какаото и ванилията. Разбърква се много хубаво. В тенджерка се слага прясното мляко със захарта и се загрява на котлона докато захарта се разтопи. Добавя се кравето масло и се разбърква до пълното му стопяване. Сместа се отмества от огъня и се излива внимателно в сухото мляко. Тук можете да разбъркате с тел много старателно, за да се махнат всички бучици или да използвате пасатора. Признавам си, аз ползвах пасатора, защото не ми се разбъркваше изобщо. Просто ми трябваше супер мързелив десерт и при положение, че разполагам с нужния уред, предпочетох да си спестя времето. Готовият шоколад се ралива по чашки, бурканчета или каквото на вас ви харесва.
От тази доза ми се получиха 10 кафени чашки, които предпочетох да използвам, защото са мънички, а десертът е доста сладък и така може да се изяде :)

Това е. Писането на рецептата за домашен течен шоколад ми отне доста повече време отколкото изпълнението.



22 коментара:

  1. Или,
    припомни ми старите времена когато и в нашият дом правихме течен шоколад със сухо мляко и какао.Какаото наистина беше кът, но пък течният шоколад много се харесваше по тази рецепта със сухо мляко.Днес чудесно допълнение е и рожковото брашно, което също има вкус на какао и могат да се смесят.Чудесно се е получило това сладко изкушение - течният шоколад.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да опитам и с рошково брашно, Ели :) Това не съм се сетила :D

      Изтриване
  2. Любим десерт от моето детство! И аз съм от праисторическата ера. ;) Най-любими ми бяха бучиците неразтворено сухо мляко на повърхността, образуваха нещо като коричка. За съжаление, когато миналата година го приготвих на моите деца, те не го харесаха. :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би е нормално нашите деца да не го харесват. Те са израснали с един по-различен вкус на течен шоколад от буркан или пластмасова кутия. Но аз обичам да се връщам назад във времето и с удоволствие си хапнах :)
      А моят шоколад така и не образува коричка на повърхността, може би защото го минах с пасатора.

      Изтриване
  3. А,може ли да ми кажете какво сухо мляко ползвате?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сухо мляко "Nido" използвах, но и с други видове сухо мляко става - дори и адаптирано мляко съм чела, че използват, но от него не всеки вид е подходящ.

      Изтриване
  4. Много благодаря за този сладък спомен от детството

    ОтговорИзтриване
  5. Момичета на толкова проста рецепта се провалих.Помня че преди години съм го правила и се е получавал.Не знам къде точно беше проблема но в момента маслото е от горе а долу всичко е течно.И това е след почти 24 часа

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това не ми се е случвало. Мина ли с пасатор или с миксер?
      Да не би да е от сухото мляко?

      Изтриване
    2. Изобщо нямаше нужда от миксер или пасотор.Всичко се смеси добре на ръка.

      Изтриване
  6. Вълшебен - обожавам го...,
    твоят изглежда много фин, нежен и неустоимо изкушаващ.
    Благодаря, Илианка, прегръдка и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина се получи много фин, Дианка
      Очаквах да има онази специфична коричка отгоре, но този път не се получи.
      Поздрави и много силни прегръдки и за теб!

      Изтриване
    2. Според мен е варено повече маслото.

      Изтриване
  7. Еееей, от кога не съм хапвала...

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте, искам а попитам колко му е срока на годност.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Този шоколад е за директна консумация и обикновено се изяжда много бързо. Най-много е стоял до 3 дни в хладилник.

      Изтриване
  9. Заместиха кравето масло с кокосово. Не само че се получи, ами даже ни хареса много :) Страхотен шоколад!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...