събота, 8 декември 2018 г.

Заек по ловджийски


Има различни рецепти за заек по ловджийски, някои много си приличат, други пък са съвсем  различни. Но това е домашна кухня, регионална кухня и във всяка къща всеки може да си сготви както си иска и с каквото има. Моята рецепта за заек по ловджийски е семпла, но много богата на вкус. Пушения бекон й придава много загадъчен пушен вкус, а гъбите чудесно завършват цялостната картинка. Виното и заешкото много се обичат и резултатът е много вкусно ястие.

Заешкото ми е много любимо месо и имам удоволствието да го приготвям често. Поне засега :)
Готвила съм много рецепти и всички ми харесват, но този заек по ловджийски по мое скромно мнение се получи много вкусен. Затова ще го предложа и тук.

Продукти:

1 заек
100 г пушен бекон
2 глави лук
1 голям морков
500 г гъби
150 мл бяло вино
300 мл домати от консерва
5-6 скилидки чесън + 1 малка цяла глава чесън
5-6 стръкчета пресен магданоз
1 ч.л. червен пипер
2 равни с.л. брашно
1 клонка прясна мащерка (ако нямате, сложете 1/2 ч.л. суха)
черен пипер
сол
зехтин или олио



Преди да започна да пиша начинът на приготвяне на това заешко по ловджийски, ще уточня, че приготвих рецептата в чугунена тенджера, в която и пържих, и пекох. Но спокойно може да я приготвите и в глинен гювеч, като съберете всичко вътре и сложите да печете без предварително да загрявате фурната, за да не се пукне гювеча.
Заешкото се нарязва на парчета, подсушава се с чиста кърпа или кухненска ролка и се поръсва със сол и черен пипер. Беконът се нарязва на парчета по желание. Изпържва се до златисто в малко загрята мазнина. Изважда се и в същата мазнина (ако е необходимо, се сипва още малко) се изпържва заешкото от двете страни. Това се случва на 2 или 3 пъти, в зависимост от големината на съда, в който пържите.
Изважда се и заешкото. В същия съд се изсипва нарязания на полумесеци лук, заситнените скилидки чесън (без цялата глава) и морковът, нарязан на дебели колелца. Готви се докато лукът омекне. Изсипват се нарязаните на филийки гъби, разбърква се и се готви още 2-3 минути. Слага се червения пипер. Изсипва се виното, оставя се 2-3 минути да поври и се прибавят доматите. Слага се цялата глава чесън, почистена от външните люспи и измита.
Добавя се нарязания на ситно магданоз, клонката мащерка, сол и черен пипер на вкус.
Брашното се разтваря в около 150 мл вода и се изсипва при зеленчуците. Всичко се разбърква хубаво.



Поставят се парчетата заек, като гледате да ги настаните така, че всички да са в соса.
Ако използвате чугунена тенджера като мен, слагате капака и печете в загрята фурна на 200 градуса докато заври и после на 170 градуса до готовност на месото.

Ако ще използвате гювеч, смесете всичко в него и както съм написала по-горе, го поставете в студена фурна. Включете да се загрява до 200 градуса, оставете ястието да се пече на тази температура, докато заври. След това намалете на 170 и печете до готовност.
На мен ми отне около час и половина да се изпече.


9 коментара:

  1. Дали остана малко и за мен?
    Изглежда....нямам думи.
    Намеря ли заек ще е пробвам въпреки че до сега не съм готвила с това месо.
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Остана малко :)
      Катя, рецептата успешно може да се приготви и с пилешко, ако не успееш да намериш заек :)
      Поздрави и от мен :)

      Изтриване
  2. Изглежда и звучи страхотно, Илианка,
    предполагам, че ще се хареса и у дома...
    Благодаря, прегръдка и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотна рецепта, Ил! Аз заешко много, много не ям, от състрадание, но домашните ми умират за това животинче. Следващия път ще им го сготвя по тази рецепта. Благодаря, Ил! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  4. Аз направо залепнах за монитора, то едно, че е вкусно приготвен, ами и снимките ти са супер изкушаващи, Ил. Харесвам заек, но наистина трябва да е приготвен добре, а ти определено ги умееше тези неща. Не случайно съм казвала десетки пъти, че в твоят блог и този на Пеп, са сериозните рецепти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Или,
    баща ми беше ловец и съм правила див заек, но само за гости.В нашия дом никой освен татко не консумира заешко.Знам,че месото става вкусно и за него са задължителни малки глави лук и цели глави чесън.Прави се също така и със сушени сини сливи.Твоята рецепта е по - различна, но наистина изглежда прекрасно съдейки по снимките.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотно изглежда ,а тенджерата ,тенджератааа

    ОтговорИзтриване
  7. Не съм яла заек от години. Навремето мама правеше много често. После моите домашни категорично отказваха, от жал, така ме приобщиха и мен. Обаче лятото една съседка ни донесе заек, който още отлежава във фризера. Май е време да си приготвя само за мен, ще се прежаля, то се е видяло.

    ОтговорИзтриване
  8. Сега, като се върнах на рецептата виждам, че мама го правеше точно така, наричаше го "задушено".
    Чудесно изглежда твоят!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...