понеделник, 5 ноември 2018 г.

Слоеста навита питка със солен пълнеж


В последните 7-8 месеца се опитвах да подтисна страстта си към тестените изделия, но напоследък положението стана нетърпимо и вече се поддавам редовно на изкушението да замеся нещо. Така стана и с тази слоеста навита питка с пълнеж. Питката видях тук и веднага я приготвих с леееки промени. Много е вкусна. Пухкава вътре и с апетитни корички отгоре и долу.
Наличието на пълнеж вътре я прави подходяща и за самостоятелно похапване, с айрянче например или с чаша чай. Муцунка! Да ви кажа честно, и виното ще се впише добре тук, като се замисля...
Няма да се бавя много и ще напиша рецептата, че вече има и желаещи за нея.

Продукти:

за тестото:

200 мл прясно мляко
200 мл кисело мляко
100 мл топла вода
100 мл олио
1 белтък
40 г прясна мая
1 ч.л. бакпулвер (ще стане и без него)
2 с.л. захар
1 с.л. сол
около 900 г брашно

за пълнежа:

125 г краве масло на стайна температура
125 г крема сирене
100 г краве сирене
100 г пушено филе или шунка

за намазване:

1 жълтък
1 ч.л. олио
1 ч.л. прясно мляко

сусам за поръсване



Маята се разтваря в топлото прясно мляко. Прибавя се захарта и 3-4 с.л. брашно и се разбърква. Покрива се и се оставя да втаса, докато шупне хубаво.
Брашното се пресява, в него се прави кладенче и се изсипват всички останали продукти за тестото. Добавя се и шупналата мая и се замесва меко нелепнещо тесто. Оформя се на топка, покрива се с чиста кърпа и се оставя да втаса.
За приготвянето на пълнежа е необходимо филето или шунката да се нарежат на ситни кубчета. Сиренето се намачква или настъргва и всички продукти се смесват и разбъркват, докато се получи хомогенна маса.
Втасалото тесто се разточва на правоъгълна кора с размери около 60/40 см. сместа за пълнежа се разпределя върху тестото и се намазва равномерно. Разрязва се на 8 еднакви ленти.


Подготвя се тава за печене (при мен с диаметър 32 см-събра се точно), като се застила с хартия и се намазва с 1 с.л. олио.
Взима се една лента от тестото и се навива на руло.



Поставя се в средата на тавата и след това се взима внимателно следващата лента, като се завива около първото руло така, че краищата да съвпадат и е хубаво леко да се прищипват, за да не се разпадне питката.


Жълтъкът се смесва с олиото и млякото и с тази смес хубаво се маже вече приготвената питка.
Поръсва се със сусам и се слага да се пече. Аз традиционно слагам печивата в студена фурна и я включвам след като съм поставила тавата вътре. Така докато загрява фурната, питката втасва равномерно и се изпича. Пече се до готовност на 180 градуса. След като се запече леко отгоре, покривам с хартия за печене, за да не загори. Ако фурната ви е много силно, може да намалите още малко температурата.

Ако решите да приготвите тази вкусна вита питка с пълнеж, имайте предвид, че е доста голяма. Ако сте по-малко хора, намалете дозата :)




11 коментара:

  1. Уау, прелест! Това ще се прави у дома в най-скоро време! Благодаря за рецептата, Или!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, Сонче!
      Щастлива съм, че ти хареса моето предложение :)

      Изтриване
  2. Нали ти казах, че ще ти дам знак, Илианка. ;) Тук съм, тук съм. И преглъщам с такъв апетит пред снимките ти. Чудна питка и щом ти се меси и хапва, давай - хубавите неща ги има, за да им дадем шанс да се случват!
    Прегръщам те и хубава седмица от мен. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, как ме усмихна рано-рано, мило момиче <3
      Прегръщам те топло и ти изпращам безброй усмивки!

      Изтриване
  3. Или,
    чудесна интересна питка с пълнеж.Правила съм подобна, но пълнежът е различен.Красиво изглежда.
    Поздрави и успешна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  4. Мариета Желева7 ноември 2018 г. в 20:37

    Направих я точно по рецептата и се получи страхотна. Благодаря за точното описание на стъпките и за хубавата вечеря на моето семейство.

    ОтговорИзтриване
  5. И аз така, Ил, цяло лято се опитвах поне да намаля тестеното, не ми влияе добре на здравето, но уви - страст ми е и на мен, заедно със сладкото. Неустоимо е при теб всичко от тесто, и тази рецепта ще открадна някой ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Скъпа Илияна, искам да ви благодаря, че избрахте точно моята рецепта и се радвам, че ви харесва, че е голяма чест за мен! Питка изглежда чудесно! Отлично отношение :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рецептата е много сполучлива.
      Аз благодаря, че споделихте!

      Изтриване
  7. Здравейте, снощи все пак се престраших, т.к. замесването и изобщо работата с тестсо считам за "висш пилотаж" и направих тази чудна вкусотия. Намалих наполовина продуктите и останах доволна от крайния резултат, а като доказателство беше следния въпрос от 13-годишната ми учудена дъщеря: "Абе мамо, ти какво печеш та толкова вкусно мирише....?" - :) :) :) Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че споделихте!
      Всеки такъв коментар ми носи много радост и ме кара да продължавам напред.
      Бъдете здрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...