събота, 17 ноември 2018 г.

Хумус с патладжан


Хумусът е типично ястие за Близкия изток, което основно се приготвя от нахут и сусамов тахан. Към основната рецепта се срещат различни добавки и аз избрах да приготвя хумус с патладжан. Рецептата за хумус се приготвя много лесно и с нея биха се справили и начинаещи в кухнята. Може да се намаже на филийка, да се сложи като сос на фалафел, да се използва като разядка или гарнитура. А на мен много ми харесва да си поръся салатата с него :)
Количествата в рецептата, която ще предложа са ориентировъчни и може да намалите или увеличите нещо според вкуса си (зехтина, чесъна, тахана или лимоновия сок и подправките).

Хумус с патладжан

Продукти:

1 бр патладжан (около 400г)
350 г сварен и отцеден нахут (може и от консерва)
2-3 скилидки чесън
4 с.л. тахан
4 с.л. зехтин
сок от 1/2 лимон
1 к.ч. кимион
черен пипер

за поръсване:
червен пипер
зехтин
магданоз



За приготвянето на хумус с патладжан първо започваме с изпичане на патладжана. Той се измива, надупчва се с дървен шиш на няколко места (иначе понякога гърми във фурната (изпробвано е). Слага се да се пече в згрята фурна на 180 градуса докато омекне хубаво. Изважда се и се поставя в съд с капак, за да се задуши и се обели по-лесно. 
Докато патладжанът се пече, нахутът се слага да се отцеди.
Патладжанът се бели и всички продукти се пасират заедно. Ако сметнете, че сместа е прекалено гъста, може да добавите 1-2-3 с.л. от водата на нахута. 

Сервира се в подходяща чиния или купичка, като се прави кладенче, което се пълни със зехтин. Отгоре може да се поръси с малко червен пипер и пресен магданоз.

Лично на мен ми е най-вкусен, след като престои поне едно денонощие в хладилника. 





4 коментара:

  1. Много обичам хумус Ил.Правя го и суров в различни варианти, с кълнове от нахут.А варения може да се разнообрази с различни добавки.Ползвам за целта варена тиква, печени пиперки, сушени домати, лук, чесън, а понякога дори пюре от дюля.С патладжан е прекрасен и много, много вкусен .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. И аз много обичам хумус, но с патладжан досега не съм правила. Голям пропуск от моя страна. Непременно ще опитам! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотна комбинация на любими продукти, Илианка,
    изглежда много вкусно и апетитно -
    благодаря за чудесната идея!
    А днес,честит празник на Въведение Богородично,
    с прегръдка и благопожелания за теб и семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз съм сред обичащите хумус:), а този тук е много апетитен. В първият кадър направо бих топнала една препечена филийка... ако можех:). Поздрави, Или!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...