понеделник, 21 август 2017 г.

Пържени печени чушки със сос от кисело мляко и сирене

През лятото много обичам да хапвам подобни сезонни вкусотии. За някои предложението за пържени пушки със сос от кисело мляко и сирене може да не е сериозно :) за ястие, но на мен много ми допадат такива неща и последните ми рецепти май са все в този дух.
Количеството на продуктите е по-скоро ориентировъчно, защото някои може да обичат повече сос, други да сложат повече чушки :) А и самите чушки са с различен размер. Така че - всеки според вкуса и предпочитанията :)
За рецептата аз използвах предварително изпечени чушки, които после изпържих. Така много ми харесват. Вариант е обаче, да си изпържите направо сурови чушки или пък да използвате само печени чушки. Както ви душа иска, както ви е вкусно, така го направете :)

Продукти:

8-10 печени чушки
400 г кисело мляко
200 г сирене
олио за пържене - толкова, че след като опържите чушките да останат около 5 с.л. в тигана
4 с.л. оцет
1 ч.л. захар
2 щипки червен пипер
5-6 скилидки чесън
1/2 връзка магданоз



Киселото мляко се смесва със сиренето, ситно нарязания магданоз и малко сол, ако е необходимо. Чушките се обелват и в края им се прави лек прорез, за да изтече сокът, който се е събрал вътре. Изпържват се в загрятото олио и се изваждат в подходящ съд на топло място.
В мазнината се изсипва наситнения чесън и лъжичката захар. Разбърква се много бързо и веднага се налива оцета. Прибавят се щипка-две червен пипер и се изчаква да заври.
В чиния се слага от млякото, върху него от чушките и се поливат с готовия сос от пърженето.
Ако имате под ръка топъл хляб с хрупкава коричка, не ви трябва нищо друго :)
Този сос си пасва много добре и с патладжаните по рецептата на Катето Евро, които споделих преди няколко дни.

Да ви е вкусно!


1 коментар:

  1. Супер, и аз съм на такава някаква вълна, правих подобно с люти чушки, но така май ще е по-добре!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...