четвъртък, 21 юли 2016 г.

Патладжани с домати на фурна или редени сини и червени домати :)


Много простичко и много вкусно зеленчуково ястие от редени патладжани и домати. Има различни вариации по темата - с добавка на тиквички, картофи, различни сирена, дори и месо. Аз избрах да комбинирам само патладжани и домати. Тиквичките си изпекох отделно :)
Но комбинацията се одобри единодушно от всички, които опитаха. Нищо, че няма месо :)
Е, някои могат и за гарнитура да го използват, но гарантирам, че пак ще останат доволни!


Продукти:

2 патладжана
2 домата
5 с.л. зехтин 
щипка босилек
щипка мащерка
1 ч.л. риган
черен пипер
5-6 скилидки чесън
сол


Патладжаните се нарязват на шайби, посоляват се и се оставят за около час да си пуснат горчилката. Измиват се и се подсушават. Доматите се нарязват на кръгчета. Чесънът се почиства и се намачква. Смесва се със зехтина, подправките и сол. 




Всяко парче патладжан и домат се потапя в зехтина и се подреждат в тавичка, като се застъпват.
Пече се на 180 градуса до готовност.
*Ако използвате керамична тава, я сложете в незагрята предварително фурна и тогава включете да се загрява, за да избегнете спукване на керамичния съд..




8 коментара:

  1. За мен с!с сирене, моля 😋

    ОтговорИзтриване
  2. Или,
    това ястие е от старите бабини тетрадки и е много вкусно наистина.Правила съм го в различни комбинации и с други зеленчуци и е супер вкусно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За съжаление моите баби изобщо не са ми готвили патладжани, Ели и затова аз късно го открих. Но наистина е много, много вкусно!

      Изтриване
  3. Все любими ястия с патладжан, Илианка! Всички у дома обичаме и всяка седмица има нещо с патладжан, като се замисля 2-3 пъти участва в менюто ни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитвам се и аз да променя нещата в тази посока, Бети. Радвам се, че засега каквото предложа с патладжани, се харесва вкъщи:)

      Изтриване
  4. Харесва ми точно тази семпла комбинация, без нищо друго!

    ОтговорИзтриване
  5. Много ни харесва твоето ястие.Чудесно и вкусно Илиянче.👍

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...