неделя, 22 ноември 2015 г.

Бяла риба с магданозен сос


След като вчера приготвих тази рецепта, мислех да пиша за приключенията, които преживях, докато изчистих две огромни (по моите разбирания) сулки. Обаче не успях да седна да напиша нищо вчера и меракът ми да пиша за "Моята борба" отмина.

Затова простичко ще се концентрирам върху соса, който направих към пържената риба и който е подходящ и за други видове бяла рибка.

Така. Рибата се почиства и посолява. Добре е преди да се изпържи, да се остави поне за час-два в хладилник. След това се овалва леко в брашно и се изпържва в загрято олио.

Ако приготвяте сулка, знайте, че се сготвя много бързо и не е нужно да я пържите много време. Така съветва Креми тук.

Аз не приготвих точно нейната рецепта, защото са пости и няма как да си сервирам сметановия сос.
Затова пък издирих ето този и реших да опитам подобна технология. Е, хареса ми много.

Така. Рецептата за соса:

Продукти:

1 кафена чаша оцет
1 връзка магданоз
4-5 скилидки чесън (или повече по вкус)
1 с.л. брашно
сол




Рибата се изпържва. Силата на огъня се намалява на половина. В същия тиган с останалата мазнина се изсипва оцетът (внимавайте, защото може да пръска), добавят се чесъна и оцета. Разбърква се. Оставя се минута-две да се задуши и се слага брашното. Разбърква се внимателно, като се внимава да не се образуват бучки. Оставя се още минутка на огъня. Посолява се на вкус. С този сос се залива приготвената риба.
Хубаво е да престои 10 минути преди да се сервира, за да поеме ароматите. Но и да не стои, не е фатално, пак е вкусно.

Това е.
Чаша вино и наздраве!

3 коментара:

  1. Чудесна рецепта, Илианка! Ще опитам обезателно! Усмихната седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудна рибка си приготвила,Или,така подозирам по снимките,иначе сулка не съм опитвала,но с този сос ми звучи отлично!

    ОтговорИзтриване
  3. Е, това вече си е класика и много ми харесва!
    Сулка не съм опитвала, ще се възползвам, ако ми попадне.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...