неделя, 25 август 2013 г.

Пържени кюфтета



Странно, че така и не съм намерила време за пет години, през които пиша този блог, да напиша рецепта за пържени кюфтета. Не, че ги правя много често, а ги обичам. Винаги съм ги предпочитала пред кюфтетата на фурна (тези на скара са друга тема). Знам, че не е особено здравословно, но пък е вкусно. :)

Рецептата е подходяща и за кюфтета на фурна, макар че, ако питате баща ми, за кюфтета на фурна не е нужен хляб.Ако ги правите на фурна, е добре да знаете, че първо трябва да сложите мазнина в тавата, в която ще печете и да я сложите във фурната да се загрее много добре. Това се прави, за да не залепнат кюфтетата. След това внимателно без да я вадите много от фурната, за да не изстине мазнината, поставяте кюфтетата и печете, като е необходимо да ги обърнете, за да се изпекат хубаво от двете страни. Може да ги изпечете и върху хартия за печене, като след като ги поставите ги полеете леко с олио отгоре, но не е същото.

Продукти:

500 г кайма (аз предпочитам смес, домашна)
1 глава лук или 1 връзка пресен лук
1 яйце
2 филии сух хляб или 30 г галета
1/2 ч.л. сода за хляб
1 с.л. чубрица
1 чаена лъжичка червен пипер
малко лют пипер, ако обичате
1 к.л.сух джоджен или 2-3 листенца пресен
1/2 връзка магданоз (може и по-малко, колкото обичате)
черен пипер на вкус
сол
Ако правите кюфтетата с хляб, е нужно да го потопите за кратко в студена вода, да го изцедите и натрошите. Другия вариант е да пропуснете тази стъпка и да замените хляба с галетата. Лукът се нарязва на много ситно и всички продукти се омесват хубаво. Каймата се оставя да престои поне за час. От нея се оформят 12 топчета, които се овалват в брашно. Оставят се около 10 минути да попие брашното, разплескват се с длани и се пържат в гореща мазнина.

Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. ¸.•°❤❤⊱彡

    Passei para uma visita.
    O prato está lindo... saboroso.
    Bom domingo!
    Boa semana!

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам :) почти никога не правя :) Страхотни са, Ил :)

    п.с. Аз на фурна ги пека върху кухненска хартия.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Зори.
    Когато се пекат на хартия се променят значително :) Пробвала съм разни варианти. И аз правя много рядко, но определено тези са предпочитани :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ти все едно готвиш любимите храни на моите деца- веднага те заменят с мен, да знаеш;))
    Чудни са, Илианка!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...