неделя, 3 март 2013 г.

Кекс Зебра

Много популярен кекс, рецептата на който по една или друга причина отсъстваше от моя блог до днес. В интернет пространството има няколко рецепти за него, аз се доверих на тази на Юлия. Получи ми се малко по-тънък, защото тавата, която ползвах беше по-широка от 23 см.
Но това разбира се не попречи на вкуса :)

Продукти:

  • 4 яйца 
  • 250 г захар
  • 250 мл прясно мляко
  • 250 мл олио
  • 1 ч. л. ванилова есенция
  • 300 г брашно тип 500
  • 1 с. л. бакпулвер
1/4 ч. л. сол
2 и 1/2 ч. л. какао на прах

Яйцата се разбиват със захарта. Прибавят се олиото, млякото и ванилията. Брашното се смесва с бакпулвера и солта. Мокрите съставки се прибавят към сухите и всички се разбърква. Сместта се разделя на две равни части. Към едната се прибавя какаото. Дъното на тавата, в която ще се пече сладкишът се застила с хартия за печене и се намаслява. По средата се изсипват 3 с.л. от бялото тесто. В средата на бяата смес се изсипват 3 с.л. от кафявата и така се редуват докато количеството се изчерпа. Пече се на 180* в предварително загрята фурна.

И преди да срежете, изчакайте да изстине добре. Не правете като мен :)

ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!

12 коментара:

  1. Шарките са се получили прекрасно, Илианка. Изглежда и много сочен, а не сух сладкиш.
    Поздрави и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит национален празник, Илиянче! Толкова красив ти се е получил кейка! Прекрасна неделна вечер и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Много красив се е получил, Илианка,
    и за нас би било трудно да изчакаме...
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Шарката ти се е получила страхотна,Или,макар и в по-голяма форма,гледай как равномерно се е разпределила.Моят отдавнашен първи опит беше много зле в това отношение и пак му се каня,да видим как ще ми се получи втория път.
    Взимам си парченце и ти пожелавам хубав вторник! )

    ОтговорИзтриване
  5. Честит празник,Или!
    Бъди обичана,успешна,удовлетворена и нека имаш повече поводи да грее лицето ти с усмивка!

    Весел празник!

    ОтговорИзтриване


  6. Also visit my website ... lotto

    ОтговорИзтриване
  7. Толкова перфектни линии на зебрата, че само комплименти мога да отправя! Честит празник на патерица!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасен е! Толкова пъти съм го правила, а и аз все още не съм му отредила място в блога си:)
    Крайно време е! Много ефектно печиво :)
    Поздрави Илианка!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен е!Толкова пъти съм го правила , а все още не съм му отредила местенце в блога си:)
    Перфектна визия има това печиво :)
    Направо ми се прииска парченце за сутришното кафе:)
    Поздрави Илианка!

    ОтговорИзтриване
  10. Май се повторих….нещо не си виждам коментарите:)
    Както и да е…поздрав с усмивка:) и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване