неделя, 24 март 2024 г.

Свинско "Ожени се за мен"

 


В плановете ми готвене през тази седмица беше популярната напоследък рецепта за пиле "Омъжи се за мен".

Обаче Никол се прибра и каза, че не иска пиле, предпочита свинско. Веднага реших да приготвя ястието със свинско месо и потърсих има ли и други като мен. Разбира се, не откривам топлата вода, хората отдавна са се сетили, че това чудесно ястие може да се готви и със свинско. 

Предлагам моята вариация на това вкусно ястие.

А вие можете успешно да го приготвите и с пилешко филе, а и не само с филе. Можете да използвате и цели бутчета например.

Все пак аз днес ви предлагам моето изпълнение на Свинско "Ожени се за мен".



Продукти:

Около 800 г свинско /бут или филе/

Брашно за овалване

4 - 5 скилидки чесън 

3 с.л. масло

3 с.л. олио или зехтин

7-8 парчета сушени домати

250 мл пилешки бульон

350 мл течна сметана за готвене

1 с.л. доматено пюре

1 ч.л. горчица

60 г пармезан

1 ч.л. риган

2 щипки мащерка

По желание лют червен пипер

1 ч.л. настъргана лимонова кора

черен пипер

сол

Месото се нарязва на пържолки с дебелина около 7-8 мм. Подправя се със сол и черен пипер. Овалват се в брашно. Маслото и зехтина се загряват и месото се изпържва до златисто от двете страни на умерен огън. 

Пържолките се изваждат и се отместват.

Чесънът се наситнява и се слага в мазнината, в която са се пържили пържолките. Прибавят се доматеното пюре и горчицата. Бърка се бързо и се изсипват пилешкия бульон и сметаната.

Прибавят се подправките, лимоновата кора и нарязаните сушени домати. Разбърква се много добре и се оставя да заври. 

Изсипва се настъргания пармезан и се разбърква, докато се стопи.

Месото се връща в соса и се оставя да покъкри още 3-4 минути.

Накрая трябва да се поръси с наситнен босилек, но аз нямах.

Сервирах с картофено пюре.





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...