понеделник, 8 февруари 2021 г.

Лъжлива баница

 


Рецептата за тази лъжлива или мързелива баница видях преди време в едно видео и много ми се понрави. Хем си е една вкусна питка със сиренце и кашкавал, хем е приготвена по малко по-различен начин. Тестото промених мъничко, но като цяло запазих идеята за оформяне, макар и да разделих тестото на две части и се получи много вкусна… да кажем баничка. 

Продукти:

150 мл топло прясно мляко

150 мл топла вода

7 г суха мая

50 мл олио

1 яйце и 1 белтък

1 с.л. захар

1 ч.л. сол

около 650 г брашно за меко тесто


150 г сирене

150 г кашкавал

1 жълтък за намазване

50 г краве масло за поръсване

 


За замесване на тестото аз използвах хлебопекарна, но може да се замеси лесно и по класическия начин. Тестото се замесва от изброените продукти и се оставя да втаса. Разделя се на две части.

Приготвят се две тави, застлани с хартия за печене. Хартията се намазва с по около 1 с.л. олио, която се разстила равномерно.

Кашкавалът се настъргва на ситно ренде и се смесва със ситно натрошеното сирене.

Жълтъкът се разбива с лъжичка вода.

Ръцете се намасляват хубаво и първата част от тестото се разстила върху хартията за печене на кора с дебелина около 6-7 мм. С пръсти се правят вдлъбнатини в тестото, като  следват формите на баница. Намазва се хубаво с половината от разбития жълтък. Във вдлъбнатините се слага половината от сместа със сирене и кашкавал, като леко се притиска. Поръсва се половината масло, нарязано на ситно.

Така приготвената фалшива баница се слага да се пече в загрята на 200 градуса фурна до приятен загар.

Докато първата част от тестото се пече, се приготвя втората по описания по-горе начин.

Ето и видеото, за да можете по-лесно да се ориентирате в оформянето, ако идеята ви харесва.



3 коментара:

  1. Ментиш, а :) Ама пък изглежда супер вкусно и лесно!

    ОтговорИзтриване
  2. В клипчето се използва цялото тесто а ти го разделяш на две?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, написала съм, че съм променила малко рецептата за тестото. В случая моето тесто е замесено с повече брашно и е повече. Решила съм да го разделя на две и просто съм показала клипчето да ви е по-лесно за разбиране. Може да използвате и друго тесто, за да си направите подобна закуска. Също така бихте могли да изпечете повече и по-малки банички или пък една огромна. Аз съм избрала да приготвя две.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...