неделя, 12 май 2019 г.

Ретро сладкиш


Ако посещавате често Щъркелово гнездо, вероятно знаете за моето влечение към ретро рецептите. Обичам тези простички вкусове и това е. Тази рецепта по принцип е за сладкиш с 1 яйце и ми я даде колежката Калонкина, която пък я е взела от своята майка :) Ей, толкова ги обичам тези бабини рецепти! Толкова са лесни за изпълнение, с продукти, които вероятно всяка домакиня има в шкафа и хладилника и може да ги забърка във всеки един момент.
Да се върна на рецептата. Видоизмених я малко, защото ми беше необходимо по-голямо количество сладкиш. Затова ще напиша и оригинала, и моето изменение с увеличени продукти.

Оригиналът е следния:

1 яйце
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода за хляб
2 ч.ч. брашно
1 бакпулвер

шоколад за заливане

За мен толкова сода и бакпулвер са прекалено много и пропуснах бакпулвера. Но вие, ако прецените, си ги сложете.



Ето как излезе рецептата през моя поглед.

Продукти за тава с диаметър 28 см.
Чаената чаша е 200 мл.

2 яйца
1 1/2 ч.ч. захар
120 мл олио
1 1/2 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода
3 ч.ч. брашно
2 ванилии

150 г шоколад



Яйцата се разбиват със захарта с миксер.
Содата се разтваря в киселото мляко и се изсипват при яйцата. Разбъркват се. Сипва се олиото и отново се разбърква. Добавя се ванилията. Брашното се прибавя на порции, като се разбърква. Аз разбивам направо с миксера на ниска степен.
Тавата се намазва леко с олио и се набрашнява. Сместа се изсипва в нея. Сладкишът се пече на 180 градуса в загрята фурна до хубав загар и до суха клечка.
Изважда се от фурната и се оставя да се охлади.
 По желание се залива с разтопения на водна баня шоколад.
Но и без шоколад, с поръсен с пудра захар, пак е чудесен.
Получава се много пухкав и вкусен сладкиш.



2 коментара:

  1. Въртя си из блогрола и си викам, а бе това Или не е ли публикувало рецепти скоро:) и ето появява се този сладкиш. Малко хора споделят такива рецепти, Или, за това си ми много ценна ти. За мен стойностните рецепти не се измерват с качествени снимки или изумителни изработки и безброй продукти. Не че не оценявам красотата във всичките ѝ форми и прояви(дано някой не ме разбере погрешно), но за мен важни са рецептите, които бихме изпълнили вкъщи и които няма да ни разочароват, без значение от качеството на снимките или използваните продукти и методи. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна рецепта за бърз и лесен сладкиш Или.И на мен ми се струва много използването и на сода, и на бакпулвер в този случай и с тези продукти.Записвам рецептата за проба.Прекрасно, лесно и вкусно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...