четвъртък, 18 май 2017 г.

Персийски тутманик

Персийски тутманик, солен кекс или мързелива баница. Можете да срещнете тази рецепта именувана по различен начин и с различни количества продукти. Някъде яйцата са 4, някъде дори само едно. Някои го приготвят с пълнозърнесто брашно или с брашно от лимец и добавят и други продукти (маслини, колбас, кашкавал, спанак или лапад, че дори и кисели краставички) и подправки, освен сиренето. Можете да изпечете персийския тутманик в тава или във форма за кекс ( аз избрах правоъгълна форма - за повече обем и височина) и пак ще ви се получи добре.
Сигурна съм, че който и вариант да изберете, ще получите много вкусен и бърз резултат. Соленият кекс е много подходящ за закуска, защото се приготвя много бързо (ако и вие като мен не ставате много рано в почивните дни, а знаете, че ще се събудят скоро гладни питомци у вас :) ). А освен това продуктите вероятно ги има в почти всеки дом постоянно и не е нужно да пазарувате допълнително за тази рецепта. Персийският тутманик е мекичък и вкусен дори и след два дни, ако остане, разбира се :)
Към основната рецепта си позволих да прибавя малко краве масло и сусам, с които да поръся кекса и това му придаде още по-добър вкус и вид.

Продукти:

мерителната ми чаша е с вместимост 200 мл


4 яйца
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. кисело мляко
2 ч.ч. брашно
1 ч.л. сода
около 150 г сирене
щипка-две сол (или на вкус - не забравяйте, че и сиренето е солено и внимавайте да не пресолите прекалено)

30 г краве масло
сусам за поръсване (или други семена)


Содата се разбърква с киселото мляко и се оставя за около 5 минути.
Яйцата се разбиват с малко сол с помощта на миксер. Към тях се прибавя половин чаша брашно и се разбърква добре. Изсипват се олиото и млякото със содата. Отново се разбърква. Прибавя се останалото брашно и се разбърква (аз разбивам всичко с миксер до тук). Слага се и натрошеното сирене и се разбърква.
Форма или тава се застилат с хартия за печене. Сместа се изсипва вътре, поръсва се с нарязаното на много малки парченца масло и със сусам и персийският тутманик се слага да се пече в загрята на 170 градуса фурна.
Ако е нужно, по време на печенето се покрива с фолио или хартия, за да не изгори отгоре.


2 коментара:

  1. Или,
    винаги в подобен солен кекс използвам семена и подправки - ким или маково семе.Става много вкусно.Но аз имам една по - различна рецепта за персийски тутманик - с мая.Твоят е чудесен, и аз така го правя.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С удоволствие бих погледнала и рецепта с мая, Ели :) Стана ми интересно.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...