събота, 28 юни 2014 г.

Зимнина: Салата от тиквички и моркови



Вече е лято и в много кухни е време да се приготвя зимнина. Това е една много вкусна салата, която може да разнообрази менюто ви в зимните месеци. У нас я правим за втори път. Миналата година много ни хареса. Опитайте и вие.

Продукти:

4 кг тиквички
5 бр. средни моркови
1 връзка  копър
1 връзка магданоз
4-5 глави чесън /или на вкус - може и по-малко, може и повече/

Марината:

4 с.л. сол
1 ч.ч. оцет
1/2 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио

Тиквичките се обелват и се нарязват на кубчета. Морковите се настъргват. Чесън, копър и магданоз се нарязват на ситно. Продуктите за марината се смесват и се слагат на котлон да се стоплят, колкото да се стопят захарта и солта. Заливат се тиквичките и се разбъркват добре. Престояват 2-3 часа, като периодично се разбъркват. Сипват се в буркани, като се притискат плътно. Долива се от течността, която са си пуснали, запечатват се и се варят 20 минути.
Дописвам от опита, който имаме в годините. Напоследък варим бурканите с тиквички 15 минути и пак се получават доста добре. Не сме пробвали да ги варим по-кратко все още.

21 коментара:

  1. Илианка, извинявай,нещо се получи с коментарите, не ми показва, че съм публикувала, а сега не мога да ги изтрия...

    ОтговорИзтриване
  2. Изтрити са, Бети :)
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  3. Интересна салатка! Някога правехме срязани тиквички в буркан, по рецептата за кисели краставички и не беше зле, та мога да си представя как ще е на вкус и твоята салатка, Илианка. Ще пробвам тези дни с една мака доза, да видим как ще се приеме от мъжката част у дома. За себе си съм сигурна, че ще ми допадне на вкус, както вече ме привлече визуално. :) Благодаря за рецептата!
    Поздрави и пожелание за усмихнат неделен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. А аз се чудех какво правиш на село;)
    Не ми е още до зимнина, та аз още на море не съм била?!?!?:)))
    Хубава седмица, Илианка!

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина вече е време за зимнина с тиквички. Много интересна салатка и ще пробвам с няколко буркана. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Пробвайте и вие.
    надявам се, че ще ви хареса :)

    ОтговорИзтриване
  7. Илианка, ами от изтриване, всъщност останал само коментара с извинението :(
    А писах, че със сигурно ще ми допадне, дори като допълнение към летни гозби сега!

    Хубав юли ти желая с много усмивки и слънце!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна идея, Илиана, много ми харесва! Доста често се чудя по какъв начин да консервирам тиквичките, защото майка ми сади в градината си и се раждат много, с удоволствие ще опитам този начин!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Илианка, изглежда невероятно това предложение. Признавам си, че не съм опитвала подобна салатка, но изглежда много вкусно.

    ОтговорИзтриване
  10. Супер изглежда, миналата година баба прави една само с тиквички и копър и нещо си още:), много ни хареса, но и така с морковчета сякаш ще пробваме тази година. Поздрави, Или!

    ОтговорИзтриване
  11. Момичета аз направих грешка не вникнах добре във рецептата и нарязах тиквичките не обелени дали ще бъде хубава салатата

    ОтговорИзтриване
  12. Надявам се, че това няма да ес отрази на вкуса.

    ОтговорИзтриване
  13. Ооооо, заинтригува ме :) Това ще се пробва задължително още този уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. Тиквичките и др.продукти в горещата марината ли се слагат или като изстине?

    ОтговорИзтриване
  15. Да, заливат се с горещата марината :)

    ОтговорИзтриване
  16. Прекрасна идея, ще я пробвам, но 20 мин варене на са ли много? Остават ли леко хрупкави?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Може да пробвате и за по-малко минути. Не съм ги правила за по-кратко, така са ми казали рецептата и я изпълнявам все по този начин. Омекват, но не напълно. Зависи и колко едро са нарязани. Ако ги нарежете на много ситно, ще станят меки.

      Изтриване
  17. Миналото лято тази същата рецепта ми се изпречи и реших да пробвам. Варих 20 мин - тиквичките не са меки(в смисъл спихнати), но тази година мисля да пробвам с заваряване около 10 мин. Иначе е много приятна салатка. Благодарности за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  18. Миналото лято попаднах на тази рецепта и я изпробвах. Варих 20 мин - тиквичките не са меки(в смисъл спихнати), но тази година мисля да пробвам с 10 мин. Много приятна салатка! Благодарности за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  19. От няколко години , когато консервирам краставички , или тиквички, задължително варя 5 минути/по часовник/,стават хрупкави и малко повече се запазва зеления цвят.
    А тази рецепта , задължително ще я използвам точно и съм сигурна , че ще е много вкусна. Благодаря, за което.

    ОтговорИзтриване
  20. Много ме впечатли тази салата и си направих една доза но настъргах тиквичките на едро ренде.И ще варя 5мин.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...