неделя, 24 април 2022 г.

Печено свинско с песто

 

Отдавна не бях приготвяла цяло парче месо у дома. В един период много обичах да пека в различни варианти, но това някак отмина. Ето ме сега с едно ново предложение, което се получи доста успешен експеримент. А на всичкото отгоре е и много лесно. Аз го приготвих със свинско филе и се получи чудесно. Но първоначалната ми идея беше да го направя с врат. Обаче, като отидох в магазина, се оказа, че няма врат, имаше само рибица. И така, ето ме с рибица. Тя както знаете, често става по-сухичка, обаче така доста ни хареса.

Все пак препоръчвам да използвате врат, плешка или джолан за изпълнението на тази рецепта. Аз следващия път ще пробвам с джолани. Другото нещо, което беше абсолютен експеримент е, че сложих пресен джоджен и пресен естрагон. Идеята ми беше да сложа салвия, но забравих да си откъсна, а в същото време в хладилника ми се намираха тези два екземпляра. Успешен е експериментът. Затова го публикувам.

За изпълнението на рецептата ви е нужен глинен гювеч. Ако парчето месо не може да се събере цялото в гювеча, разрежете го на две или три части. 



Продукти:

около 1,2 кг свинско месо, според предпочитанията и наличностите

4 с.л. босилеково песто

200 мл бяло вино

сол

2-3 стръкчета пресен джоджен

1 стрък пресен естрагон 

*ако няма налични пресни подправки, заменете със сушени

И тук ще напиша - ако парчето месо е голямо и няма да можете да го съберете в гювеча, го разрежете на две. Подсушете го и го посолете. Ако имате време, го оставете поне за час-два в хладилника да поеме солта. 

След това месото се намазва хубаво с пестото и се слага в гювеча. Накъсват се листенцата джоджен и естрагон и се пускат върху и около месото. Налива се бялото вино. 

И това е. Слагате капача на гювеча и го мятате във фурната. За да не се спука гювечът, го поставяме в студена фурна. Фурната се включва на 220 градуса, докато течността в гювеча заври. После се намалява на 170 градуса и се пече до готовност на месото.

Аз го сервирах с печени картофи и сос от кисело мляко, заквасена сметана, настъргана лимонова кора и нарязан пресен джоджен.

1 коментар:

  1. Прекрасно се е получило Или.Особено с тези картофки - ветрило е истински разкош.
    Светли празници !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...