понеделник, 8 февруари 2016 г.

Бисквитена торта с маскарпоне и боровинки






Колко вкусна може да бъде една бисквитена торта? Невероятно вкусна. Ако я приготвите по тази рецепта, гарантирам, че ще се насладите на невероятен вкус. 
Правила съм различни бисквитени торти. От най-простата с нишесте, приготвено с вода, до такава с крем от маскарпоне и течен шоколад. 
Но повярвайте, тази бисквитена торта с маскарпоне и боровинки ще преобърне представата ви за този тип десерт.
Разбира се, ако нямате сладко от  боровинки, можете да я приготвите и с друго сладко от дребни плодчета, но с боровинките си остава най-вкусна за мен.

И познайте на кого отново съм много благодарна за тази рецепта. На Пепи естествено
На Пепи, тази невероятна кулинарна енциклопедия. Пеп, да ти казвам ли пак колко много те обичам и колко съм благодарна, че те има в живота ми? 
Не, не. Това признание няма нищо общо със Св. Валентин. Моля да не правите такава връзка 




На външен вид тортата не е най-прекрасното нещо, но на кой му пука, при положение, че е толкова вкусна? Откакто Пепи я показа, съм я приготвяла пет-шест пъти, дори и за рождения ден на дъщеря ми поръчката беше тази.


Ще напиша рецептата, като посоча количествата, които идеално ми стигат за запълване на моята тава, която съм си определила за правене на тази бисквитена торта. Иначе ми остава доста крем,  който разбира се никой не се противи да унищожи вкъщи.



И така рецептата.

Продукти:

1 голям и един малък пакет бисквити Petit Beurre на Житен дар
Уточнявам, че бисквити Закуска НЕ са подходящи за тази рецепта.

1 пакет пудинг с варене ванилия ( аз използвам  Dr.Oetker)
500 мл прясно мляко
10 с.л. захар
2 жълтъка
250 г маскарпоне
200 г заквасена сметана
2 ванилии

сладко от боровинки или други дребни плодчета
още малко мляко за потпяне на бисквитките

1. Първо се приготвя пудинга и тъй като трябва да е напълно охладен, можете да направите това доста по-рано.

400 мл от млякото се слага да заври със захарта. Пудингът се смесва с останалото мляко и жълтъците и се разбърква добре. След като млякото заври, тенджерата се измества от котлона и към млякото бавно при непрекъснато бъркане се прибавя горната смес.
Връща се на котлона, като се бърка постоянно и се държи докато заври отново и сместа се сгъсти.

Оставя се да се охлади напълно.

2. Сладкото от боровинки ( аз обикновено слагам половин бурканче) се смесва с лъжица - две -три ароматен алкохол или вода, докато стане леко течно.

3. След това се смесват маскарпонето, заквасената сметана и ванилията, като задължително се разбъркват с вилица или тел и в никой случай с миксер.

4. Прибавят се лъжица по лъжица към охладения пудинг и всичко се разбърква добре до идеално гладка смес. Без да използвате миксер!

На дъното на тавата (с размер 20 на 30 см) се слага тънък пласт крем. Отгоре се подреждат потопените за секунди в прясно мляко бисквити. След това следва отново пласт крем и пласт бисквити. Слага се крем и тук е мястото на първия слой сладко. Слага се половината от него на тънък слой.

Продължава се с още два реда бисквити, между които има крем и накрая се залива с останалия крем и с другата половина на боровинките.

Сега идва най-неприятния момент в цялата история. чакането. Ами да, за съжаление трябва да се почака. Не, че не можете да ядете от тортата на четвъртия час, нооо няма да е толкова вкусна, колкото слад 12 часа, че и повече.
Просто я приберете в хладилника и забравете за нея. По възможност я скрийте, за да не се вижда от мъжете и децата 

Това е. Май писах по-дълго, отколкото я правих...





34 коментара:

  1. Вкусотия! Чудесна е, Илианка! Обичам такъв вид торти!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Не ми пука за външният вид, но мога да ти кажа че точно такъв ми е любим - истинският вид на домашно приготвените торти. Обещаващ изключителна наслада. Неустоима е, Или! Поздрави, на теб и Пепи!:)))

    ОтговорИзтриване
  3. За СВ Валентин не, но за Трифон Зарезан бих приела прегръдка :) и почерпка де.
    Обаче пробвай и с бишкоти, както ти казах. Дори да не ти хареса повече от тази (там блатовете стоят по-въздушни от самите бишкоти) ще имаш база за сравняване. Аз :) Не знам коя от двете ми харесва повече. Важно е маскарпоне млечния крем май :)
    Гуш и на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Наподобява френска селска торта! Предполагам, че ще е много вкусно, ще пробвам! А с белтъците какво се случва!?

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи, ще опитам и с бишкоти някой път, но нали ги знаеш у дома. Трудно приемат промените :D

    ОтговорИзтриване
  6. Правда, направете тортата както на вас ви харесва. Рецептата е просто един пример, а всеки може да си я преформи във видът, който иска. разбира се, че ще стане и със закуска. Те са малко по-дебели обаче и не знам дали няма да попият повече крем.

    ОтговорИзтриване
  7. Колкото до въпроса с белтъците, аз направих забравените сладки. Точно с два белтъка, малко орехи и шоколад.

    ОтговорИзтриване
  8. По всичко личи, че е страхотна десертна вкусотия, препрочетох рецептата, но наистина не схванах колко вида крем са необходими. Веднъж-пудинг на др.Йоткер(който добре се охлажда) и втори крем - с нишесте ванилия...!?
    Като аз разбирам, че сладкото+маскарпоне и сметана, оформят трети вид крем..!? Може ли малко по-конкретно и ясно? Благодаря предварително!...силно впечатлена съм и със сигурност ще пробвам тортичката! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте :)
    Кремът, който се получава накрая е един единствен. Той е съчетание от сварения вече и охладен пудинг с млякото, захарта и жълтъците и маскарпонето, смесено със заквасената сметана. Написала съм нишесте, което на практика е съдържанието на пакетчето пудинг. Ще преправя в рецептата, защото явно предизвиква недуразомение.
    Сладкото от боровнки, което се прави на сос като се разрежда с алкохол или вода се слага на два пъти - веднъж в средата на тортата върху слоя крем и веднъж най отгоре.
    Надявам се да съм обяснила добре.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  10. С какви размери е тавичката ви? Че съм я починала. . .

    ОтговорИзтриване
  11. Видях рецептата и снощи я направих, стана нещо невероятно, ядеш и плачеш :)Благодаря, че я сподели с нас.
    P.S ползвах бисквити закуска

    ОтговорИзтриване
  12. А дали ще стане с крем без варене на д-р Йоткер?

    ОтговорИзтриване
  13. Избягвам да използвам такива продукти и не мога да бъда сигурна. Според мен кремът няма да получи нужната плътност. Не пречи да опитате, ако нямате възможност да варите крем, но в друга ситуация не бих пробвала.

    ОтговорИзтриване
  14. Теодора, много съм щастлива да прочета този коментар :) Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  15. Теодора, много съм щастлива да прочета този коментар :) Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  16. Избягвам да използвам такива продукти и не мога да бъда сигурна. Според мен кремът няма да получи нужната плътност. Не пречи да опитате, ако нямате възможност да варите крем, но в друга ситуация не бих пробвала.

    ОтговорИзтриване
  17. Вчера пробвах рецептата.
    Страхотна торта.

    ОтговорИзтриване
  18. Уникална и много лесна.

    ОтговорИзтриване
  19. За човек, който не обича бисквитени торти, смело мога да кажа, че тази ме спечели! Много е вкусна и се удобри на 200%. Благодаря за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасна торта!Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  21. Много обичам бисквитена торта. Такъв вариант досега не съм пробвал. Изглежда апетитно.
    На някой снимки отгоре прилича малко на чийзкейк. :)

    ОтговорИзтриване
  22. Жълтъците задължителни ли са и каква е целта им? Така сурови малко ме притесняват. Аз не обичам нищо сурово с животински произход. Мога ли да ги избегна?

    ОтговорИзтриване
  23. Здравей, Люси!
    Всъщност жълтъците не остават сурови, защото се варят в млякото, докато кремът се сгъсти. Но добавянето им е въпрос на вкус и личен избор и не смятам, че е задължително.
    Можеш да направиш рецептата така, както би се харесала на теб и близките ти.
    Поздрави,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
  24. Не разбрах добре коментара Ви, но ако питате какво се правите с жълтъците, вижте точка 1.
    В описанието пише: 400 мл от млякото се слага да заври със захарта. Пудингът се смесва с останалото мляко и жълтъците и се разбърква добре.

    ОтговорИзтриване
  25. Получи ми се и всички много я харесаха!
    Благодаря за чудесната рецепта и подробното описание!

    ОтговорИзтриване
  26. Прекрасно! Много се радвам, че тортата се е харесала и на вас!

    ОтговорИзтриване
  27. Прекрасна е...чудесна е...иде ми веднага да я “омета“...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, МариЕли!
      Рецептата толкова много се харесва у нас, че е предпочитана дори и за рождени дни. Нищо, че е само една бисквитена торта :)

      Изтриване
  28. Тортата изглежда страхотно! Със сигурност ще я изпробваме. А може ли да споделите точно какво е сладкото от боровинки? В магазините откривам само конфитюр.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Блаодаря ви!
      Аз имах бурканчета с домашно сладко от миналата година. Но тази година боровинките бяха много скъпи и не успях да си направя. Ще се получи и с конфитюр от магазина, ако не успеете да си намерите по-хубаво сладко. В краен случай можете да замените и с ягодово или малиново. Аз съм пробвала различни варианти, дори и с череши. Но все пак с боровинки най-много ми харесва.

      Изтриване
  29. Мамка му ще взема да я направя, че ми изтекаха лигите докато четох 😉

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...