неделя, 5 октомври 2014 г.

Печени зелени домати



Това е още една рецепта, която изпробвах от книжката "Стара ловешка кухня". Исках да я пробвам още за  Варошлийските вечери, но за съжаление тогава не успях да се сдобия със зелени домати.
Е, днес ми донесоха и изобщо не се замислих да ги правя или не. Получи се нещо чудно на вкус, което надхвърли моите очаквания. Всъщност изобщо нямах очаквания, ако трябва да съм честна.
Единственото, което промених в рецептата е количеството на захарта. В рецептата е дадена 1 кафена чашка, но на мен ми се стори прекалено много и сложих само половин. Наистина, с една щеше да е много сладко. Ако на вас и моята половинка ви се струва повече, можете спокойно да намалите захарта.




Рецептата както е в книжката:

Измиват се 1 кг зелени домати и се нарязват на филийки в тавичка. Поръсват се със сол на вкус, половин кафена чаша захар и олио колкото за салата. Така приготвената тава се пече във фурната като от време на време доматите се разбъркват да не загорят. Като омекнат се пресипват в салатиера, прибавят се печени чушки, нарязани на парчета, скълцан чесън на вкус и магданоз. 
Може да се обърка с майонеза (нова добавка към старата рецепта).
                                                        
                                                                                                 Пенка Ненчева


Ще напиша отделно продуктите, за да ви е по-лесно:

1 кг зелени домати
1/2 к.ч. захар (или по-малко)
олио - около 30 мл, ако ви харесва, сложете и малко повече
8 печени чушки (аз избрах червени за контраст)
1 глава чесън (може и по-малко)
магданоз
сол
Аз направих домашна майонеза, която поднесох като добавка, но не съм обърквала всичко. 


Това е. Лесно, бързо, вкусно!

27 коментара:

  1. Илианче, любител съм на зелените домати, но тази година един не видях по пазара, да е рано - не е рано, освен да няма реколта...

    ОтговорИзтриване
  2. Майка ми прави по същия начин туршия от пукани зелени домати, но тази година реколтата е много слаба и няма нито червени, нито зелени домати.Ние опукваме доматите и пиперките и ги приготвяме по подобен начин.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Перфектна салатка, направо огладнях, като си я представих, така на парченце хляб както си я поднесла, ммммм, вкусотия :)
    Поздрави, Илианка!

    ОтговорИзтриване
  4. Както имам зелени домати ще я направя в най-скоро време!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Баба ми правеше такава салата като печеше зелени домати, зелени чушки и лук заровени в жарта, след опичане ги обелваше, нарязваше и заливаше с марината - олио, оцет и сол. Получаваше се чудна салата.

    ОтговорИзтриване
  6. Ами и аз на опашка тук да въздишам и охкам:))) Наистина изглежда много вкусно. Прекрасен ден, Или!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ви!
    Веси,
    моите домати са от село. Но и там имаше много малко. Тази година явно има проблеми с доматите.
    Не съм знаела, че доматите могат да се опукат и да се направи нещо подобно. Предполагам, че вкуса ще се промени доста.
    Но препоръчвам салатата в този вариант.
    Много е вкусна.

    ОтговорИзтриване
  8. Тази салатка си я правим от доста години във вкъщи и моя мъж като си седне цяло бурканче си заминава. Който не я е пробвал да си направи. Страхотна е и върви със всяко ястия:)

    ОтговорИзтриване
  9. Направих тази салатка, мнооого вкусна! Хиляди благодарности!

    ОтговорИзтриване
  10. Изглежда адски вкусна. Благодаря за идеята !!!

    ОтговорИзтриване
  11. Радвам се, че ви харесва.
    Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте, виждам, че коментарите са доста отдавна, но много искам да попитам , може ли да се консервират доматите по този начин направени и някакъв съвет за това. Може ли например с аспирин или друг консервант. Ще се радвам, ако ми отговорите. Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Аз лично не съм консервирала,но други хора са споделяли, че слагат в бурканче и заваряват 10 минути. Ако пробвате,ще се радвам да споделите резултат.
      Поздрави,
      Илиана

      Изтриване
  13. Ох, благодаря за хубавата рецепта, тъкмо се чудех какво ще правя толкова много зелени домати от градината, ще направя салата за проба и ще я кипна за 10 мин. да видя какво ще се получи, благодаря отново!

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте!Аз изкипях в тава във фурната зелени домати, чушки и праз лук. Всичко нарязано на ситно с добавени сол и мазнина. Докато е горещо, сипвам в буркани и затварям. След това може да се обърка със сирене и направо да се яде. Друг вариант е да се изпържи с яйца или на 1 буркан да се добави чаша ориз, става бърза, постна манджа. Варианти- по вкус, но комбинацията в буркана е невероятна.

    ОтговорИзтриване
  15. Браво! Страхотно ястие!

    ОтговорИзтриване
  16. Много интересно, Ил. И като основно бих го хапнала, и като разядка, салата :)
    Не съм яла дори зелени доматчета, под никаква форма на зимнина, но това е идейно и ми звучи вкусно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даре, и за салатка става, и за основно си става :) Важното е, че наистина е много вкусно :)

      Изтриване
  17. Забелязвам и моркови или така ми се струва?

    ОтговорИзтриване
  18. А може ли да се сервира в кръгла чиния?

    ОтговорИзтриване
  19. Хита на сезона у нас и не само, Ил. Продължавай да ги намираш такива уникални рецепти.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Толкова се радвам, че ги опита и сподели рецептата. Наистина заслужава повече хора да знаят за нея.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  20. Ееее, 6 години трябваше да минат, за да я пробвам...много ни хареса. Добре, че Дани подсети по групите!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...