събота, 18 септември 2021 г.

Телешко с грах

 


Телешко с грах си е класическа рецепта отвсякъде. Не приготвям често теллешко у нас, може би защото е трудно да се намери наистина добро месо по нашшите магазини, но имах останало едно замразено хубаво парче. Вчера Тики показа телешко с грах и аз се вдъхнових да го приготвя по този начин. Както много други рецепти, така и рецептите за телешко с грах да различни във всяка кухня. Аз го приготвих по моя си начин на готвене на яхнии и се получи много вкусно. Сега ще го споделя и с вас. По същия начин може да си сготвите и свинско с грах. По желание може да се прибави и малко вино или пък 2-3 картофа. Рецептата търпи импровизации и с количествата на месото и граха. Това, което използвах като добавка е, че накрая пуснах парченце краве масло да се разтопи в готовата гозба. Така се получи прекрасен завършен и богат вкус, нищо, че маслото беше само 20 г. Също така бих искала да кажа, че тук съм използвала копър, но според мен на телешкото с грах много му върви и девесил. 


Продукти:

600 г телешко месо

1 глава лук

1 чушка (може да се пропусне)

1 голям морков

800 г замразен грах

2 с.л. доматено пюре

1 домат (или домати отконсерва)

1 с.л. червен пипер

4-5 скилидки чесън

20 г  краве масло

2 с.л. брашно

сол

черен пипер

по желание чубрица (на мен ми харесва с нея)

пресен копър или пресен девесил

Месото се нарязва на по-едри парчета, не на малки хапки. Лукът и чушката се режат на ситно, а морковът на кръгчета или както ви е удобно. В 3-4 с.л. загрята мазнина се слага месото да се запържи заедно с лука, моркова и чушката, като се разбъркват често. Когато зеленчуците омекнат, се прибавя червения пипер, разбърква се бързо и се наливат около 800 мл топла вода. Посолява се и се оставя да се вари под капак на тих огън. Периодично се разбърква и е необходимо да се внимава да не остане месото без вода. Ако видите, че водата много намалява, долейте още малко, но не прекалявайте, за да не стане твърде воднист соса. Аз налях точно 800 мл и се получи много добре. 

След като месото се свари, е време да се добави граха. Изсипвате граха и изчаквате да се свари хубаво. Различните марки замразен грах имат нужда от различно време, докато се свари, така че ще трябва да опитвате. Доматът се обелва и се нарязва на ситно. Към него се прибавя доматеното пюре и се разбъркват. Прибавят се към месото с грах. Оставя се още около 7-8 минути на котлона. Накрая се добавя почистеният и нарязан на по-ситно чесън и подправките.

Брашното се размива с малко вода и се изсипва в тенджерата, като внимателно се разбърква, за да не се получат бучки. Пуска се кравето масло и се разбърква отново.Ври още 2-3 минути и е готово.

Така приготвеното телешко с грах се поръсва със ситно нарязан пресен копър.



2 коментара:

  1. Уютна домашна гозба. На мен сякаш с пиле ми е най-вкусно, но и с телешко е чудно. свинското на трето място тук ще сложа.

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасно ястие Или.И аз не съм го приготвяла скоро.По принцип граха не е много обичан у дома, но пък го засяваме всяка година.Няма значение какво ще е месото, но наистина си е класика от старата българска кухня.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...