неделя, 27 септември 2020 г.

Пирожки

 


Имам вече две рецепти в блога за пирожки, но ще напиша и тези, защото тестото е много интересно, а рецептата е сполучлива. Освен със сирене, тези пирожки могат да се приготвят и с кашкавал, или със смесени кашкавал и сирене, с извара или смес от сирене и извара, могат да бъдат с пълнеж от някакво сладко или течен шоколад. И със сигурност ще се получат сполучливи. А аз пробвах една със сладко и сирене и мнооого ми хареса.

Тестото се получава доста сериозно количество и аз след като го замесих, го разделих на две, като приготвих пирожки от половината, а другото прибрах в хладилника и мисля да го пробвам на пица утре. 

Рецептата видях тук и една от снимките ме плени. Аз я приготвих с малки промени.

Продукти:

200 мл вряща вода

3 с.л. брашно

3 с.л. олио

1 с.л. захар

1 ч.л. сол

200 мл топло прясно мляко

3 жълтъка

1 кубче прясна мая

около 700-800 г брашно


В подходяща купа се слагат трите лъжици брашно, олиото, захарта и солта. Заливат се с врялата вода и всичко се бърка до много гладка смес с телена бъркалка. Добавят се жълтъците, маята се натрошава, сипва се и млякото. Отново се разбърква до хомогенност. След това се добавя по малко от брашното, като първо се бърка, а после се замесва мекичко и нелепнещо тесто. Разделя се на две части. Всяка част се разделя на 12 еднакви топчета. Завиват се с кърпа и се оставят да втасат.

Всяко топче се разточва на тънка питка. Поставя се пълнеж и се завива на руло. Не стягайте много рулата, защото по време на пържене плънката се разширява и пробива тестото, и изтича, съответно това създава неприятно пръскане. Прищипете краищата отстрани хубаво и добре прищипете тестото там, където се събира тестото. Така се приготвят всички рулца и се пържат след това. Пържат се в повече мазнина от всички страни на 2/3 от мощността на котлона. Като ги пържите, ги въртете на всеки 20-30 секунди, за да не прегорят отвън и да останат сурови отвътре. Накрая се изваждат върху салфетка, ако е необходимо да се изцеди мазнината от тях.

Този път нямах много време и затова ги приготвих така, но следващ път непременно ще ги овалям в останалите леко разбити белтъци и галета. Смятам, че резултатът ще е още по-добър.



5 коментара:

  1. Или,
    никога не съм правила пирожки.Твоята рецепта обаче наистина е много интересна.Записвам я, защото може би някога ще опитам да я направя.Чудесни са се получили пирожките.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, пирожките са ми скъп спомен от детството. Пробвала съм различни рецепти, но така и не успях да ги нагодя като автентичните, които си спомням. Тази рецепта е много хубава, но също не достига онези от спомена.

      Изтриване
  2. Някое съботно утро ще стана рано и ще направя всичките ти видове пирожки! Така изкушаваш, Ил. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще чакам това съботно утро, Кате! :)
      Прегръщам те!

      Изтриване
  3. Е, тука напарво ме уби...От години търся рецепта на пирожки, каквито имаше по училищните лафки, когато бях дете. Даже накрая с Жорето Бордовски стигнахме до извода, че няма как да станат същите в домашни условия, защото технологията им е фабрична, с някаква машина и т.н. Тези обаче ми приличат точно на тях и непременно ще направя. Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...