вторник, 19 февруари 2019 г.

Чеснови франзели с песто и кашкавал


Напоследък чесновите франзели, закупени от някои вериги са доста популярни. Но всъщност можете лесно да си приготвите чеснови франзели вкъщи. Гарантирам, че ще ви харесат повече от купените. Правят се лесно и лично за мен вкусът им е в пъти по-добър от магазинските.
Всъщност идеята за ароматно пълнено чесново хлебче вече присъства в блога, но пък точно франзели не бях правила. Ето, че дойде и техния ред.
Преди време Пепи показа такива и аз се водих от нейната рецепта.

Аз приготвих 3 багети с дължина около 30 см.

За тях ми бяха необходими:

около 50 г краве масло на стайна температура
1 ч.л. сух чесън (може да се замени със 1-2 скилидки много фино настърган или намачкан чесън)
песто от босилек (или друг вид)
около 80-100 г кашкавал



Пестото в рецептата можете да замените с много ситно нарязан магданоз или смес от зелени подправки, каквито вие обичате, които е необходимо да нарежете на ситно и да смесите с маслото и чесъна.

Мекото масло се смесва с чесъна, като се разбърква много хубаво и се прибавя съвсем мъничко сол.
Върху франзелите се правят разрези по диагонал през около 1,5-2 см, като се внимава да не се разрязват до края.
Разрезите се разтварят внимателно и първо се намазват с малко масло. След това се поставя по малко песто, а накрая се слага тъничко парченце кашкавал.

Така приготвените франзели се завиват във фолио и се пекат в загрята на 200 градуса фурна 6-7 минути или до придобиване на хрупкавост  и препеченост по ваше желание.

Също по желание и вкус, след като изпечете чесновите франзели, можете да ги разопаковате леко от фолиото и да поръсите с настърган пармезан и да върнете за още минутка-две във фурната да се запекат.

Аз сервирах чесновите франзелки като добавка на фантастичните крилца "3 лъжици", отново на Пепи, които ако все още не сте приготвили, а обичате пилешки крилца, си пригответе бързо. Обещавам, че ще ви харесат.

Гответе с любов и удоволствие!
Бон Апети!




2 коментара:

  1. Или,
    и аз не съм правила багети, но обичам да ги пълня с нещо и пека във фурната.Така за вечеря много бързо може да похапне човек.Но естествено, че домашната франзела е много по - вкусна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, аз съм правила и домашно приготвени са фантастични. Тези, които тук съм показала, са купени. Домашните не оцеляват за пълнене :)
      Поздрав!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...