четвъртък, 19 април 2018 г.

Комбус


Комбус е едно ястие от Северозападния район на България, за което аз лично научих съвсем скоро. И то точно след като се бях въоръжила с обилно количество коприва и лапад :) Прозвуча ми толкова вкусно, че изобщо не се поколебах да го направя. Не знам откъде произхожда името му, но комбус се прави през пролетта от лапад (може и коприва) и сухи чушки. Това са двете основни съставки, а в добавка по желание може да се добавят сирене и яйца.

Няма да ви лъжа, че се приготвя много бързо, защото си изисква време да се почистят зелениите и да се бланшират, а на чушките е нужно време да се сварят и обелят. Но пък на мен лично идеята много ми допадна и резултатът много ми хареса. Така че, не смятам подготовката за много тежка, защото си заслужаваше.

За да приготвя ястието, се водих от рецептата на Ина, за което много й благодаря! Само дето аз смесих лапад и коприва, защото това имах и много ми харесва да ги смесвам и в други ястия.

Продукти:

5 шепи лапад
5 шепи коприва (връхчета)
2 глави лук
100 г сушени чушки (без дръжките и семето)
4-5 с.л. олио
около 300 г сирене
5-6 яйца
сол
черен пипер

хареса ми идеята да добавя пресни подправки накрая – 5-6 листенца пресен джоджен, няколко листенца пресен девесил и магданоз

Листата лапад се почистват от жилките, измиват се и се бланшират във вряла подсолена вода за около 2 минути. Връхчетата коприва също се бланшират 2-3 минути. Изваждат се и се изцеждат хубаво. Аз ги подсуших с кухненска хартия, а може и с кърпа.
Сухите чушки се сваряват, докато омекнат добре. Почистват се от люспите. Някои чушки при мен се белеха лесно, но за други си помагах, като остъргвах месото от люспата с нож.
Лукът се нарязва на ситно.
Олиото се загрява и в него се изсипва лукът с 1 с.л. вода, за да може да се задуши. Готви се, докато омекне много добре. Прибавят се зелениите и чушките. Посолява се и се готви, като се разбърква още десетина минути. Ако желаете, може да приключите с готвенето тук. Аз надолу предлагам вариант с яйца и сирене :)

Прибавя се натрошеното сирене и се изсипват яйцата. Готви се докато яйцата се стегнат. Подправя се с черен пипер и сол (ако е необходимо) и се добавят пресните подправки.

5 коментара:

  1. Разкошно пролетно ястие Ил, чудесно и свежо, много красиво и апетитно.
    Поздрави и успешна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  2. Аз го чувам и виждам за пръв път и и изглежда много вкусно, представено от теб. Сигурна съм, че би ми допаднало Поздрави, Или!

    ОтговорИзтриване
  3. Пролетен разкош, Илианка - нещо ново за мен,
    но звучи и изглежда много апетитно и вкусно...
    И на мен би ми допаднала тази комбинация,
    благодаря, поздрави за теб и прекрасна пролет!

    ОтговорИзтриване
  4. Нито съм го чувала, нито съм го вкусвала, дори не си представям вкуса, някой път ще опитам.

    ОтговорИзтриване
  5. Много любимо ! Но в моя край комбусът се прави без сирене и яйца. С тях си е просто миш-маш

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...