събота, 1 април 2017 г.

Джуркана коприва


Спомням си преди време баба правеше всяка пролет джуркана коприва.  Много обичах този наситен вкус на коприва, допълващ се от яйца и пресен девесил. Освен това много ми беше любим джуруляка, който тя използваше за тази рецепта и за приготвянето на тиква с мляко. Като джуркаше с него, все едно правеше някаква магия. Днес аз нямам джуруляк, но имам разни други  уреди, които успешно го заменят. Е, ако все пак успея да се сдобия с такъв, изобщо няма да се сърдя.
Това е една от рецептите, които съм яла, но нямам спомен как точно я е правила баба. Затова ми се наложи да я готвя по моя преценка. За целта използвах доста коприва - този път бе купена, защото нямаше време да се бере. Количеството е 3 пликчета от пазара, всяко по 100-150 грама.
Разбира се, може да го намалите, защото от него излязоха 6 порции.

Продукти:

3 пакетчета коприва
6 яйца
1 връзка зелен лук (може и една по-малка глава стар)
1 морков (по рецепта няма, но на мен ми харесва с него)
3 с.л. брашно
1 ч.л. червен пипер
сол
черен пипер
девесил



Копривата се почиства, ако в нея има тревички. Попарва се с вряла вода и се оставя за 2-3 минути в нея. Изважда се, като водата се запазва. Копривата се нарязва на ситно. Лукът се почиства и нарязва на ситно, а морковът се настъргва. В тенджера се загрява  малко  мазнина (3-4 с.л.) и в нея се изсипват лукът и морковът. Готвят се докато омекнат добре. Поръсват се с брашното и червения пипер и се разбърква. Прибавя се нарязаната коприва. Налива се от копривената вода - количество колкото да не загаря копривата, малко, да не плува в нея. Ако е нужно, може да се добави още. Копривата се готви до готовност, докато омекне много хубаво. Посолява се и се добавя черен пипер. Яйцата се разбъркват леко с вилица и малко сол и се изсипват към врящата коприва. Разджурква се хубаво - аз използвах тел, докато яйцата се сготвят. Поръсва се с нарязания девесил.
По желание може да се добави и сирене и да се поръси със счукани орехи накрая.



3 коментара:

  1. Любимата ми коприва, във всякакви варианти, и твоя ми хареса, т.е., бабиния ти.

    ОтговорИзтриване
  2. Или,
    това традиционно , много вкусно ястие е чудесно в твое изпълнение.В старите готварски книги има много подобни рецепти.Днес наистина има много уреди, с които може да се постигне този ефект на джурканата коприва.Пролетно и много вкусно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Аз лично използвам БИО изворна вода Rose Drops за готвене (освен за пиене)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...