петък, 15 юни 2018 г.

Сладко от вишни


Едно от любимите ми домашни сладка е сладкото от вишни. До скоро първенец за мен беше сладкото от смокини, но сладкото от вишни достойно го конкурира. (Да не ви обяснявам, че имам съвсем ново сладко фаворит, което ще споделя в следващата публикация...) интересно как се променят вкусовете и това, което съм харесвала много тооолкова дълго дреме, отстъпва място на други вкусове. Чудесно е да си имате в шкафа няколко бурканчета сладко от вишни. Дали ще го използвате за палачинки, за сладкиши, за добавка съм сладолед или просто ще си хапнете на филийка с масло зависи изцяло от вас. Аз мога да си хапна и просто ей така, директно от буркана. Хахах! А, да! И с цедено кисело мляко е върхът!
Досадното при приготвянето на сладкото от вишни е почистването на плодовете. Заредете се с доза търпение и около час време за целта. 
По принцип, когато приготвям сладко, рядко спазвам съотношение между плодове и захар 1:1. Но в случая на сладкото от вишни, това за мен е задължително, заради киселината на подовете. 



Продукти:

2 кг вишни
2 кг захар
1 ч.л. лимонена киселина

Вишните се измиват, почистват се от дръжките и им се премахват костилките. Аз използвам онзи уред за премахване на костилки, но успешно можете да ги извадите и с безопасна игла или фиба. 
Почистените плодове се поръсват със захарта и се разбъркват. Оставят се в хладилник за 7-8 часа. След като ги извадите, ще бъдат пуснали доста сок.



За приготвянето на сладко от вишни не е нужно да се налива вода, тъй като плодовете са си пуснали доста сок, но все пак, ако нямате време да чакате и ще варите сладкото веднага, налейте 1 чаша вода. Ако вишните ви са били в съд различен от тенджера, вече може да ги сложите в подходяща тенджера, в която да сварите сладкото.
Слагат се да врат на слаб огън. Сладкото се отпенва постоянно, докато се образува пяна и се разбърква периодично. 
Сладкото се вари докато капка, капната в суха чиния спре да се разтича. Също така може да забележите, че сиропът ще промени леко цвета си към карамелено. Това е сигурен признак, че сладкото вече е готово и трябва да го отстраните от котлона. 
Накрая се прибавя лимонтузуто и сладкото се вари още 2-3 минути с него.
Насипва се горещо в предварително подготвени сухи бурканчета, които се затварят веднага и се обръщат с капачката надолу. Аз ги завивам с 2 кърпи  и ги оставям да стоят така, докато изстинат. Чак след това прибирам в шкафа. 


1 коментар:

  1. Хайде, Ил, отвори работилницата за зимнина, чудесно е и това сладко!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...