вторник, 17 февруари 2015 г.

Кокосов хляб със сладко от череши


И друг път съм казвала - има рецепти, които само като видиш и веднага тичаш в кухнята да ги правиш. Тази е една от тях. Видях я в един много любим блог - Fait Maison на Мария и веднага разпознах моята рецепта.

Имах отворено бурканче със сладко от череши и се възползвах от него. Май малко прекалих с черешите и при мен си стана руло с конфитюр, но пък трябва да знаете, че пак си е много вкусно. Освен това нямах бял шоколад, за да го украся отгоре, но за сметка на това поръсих със захар. 

Чаената чаша, която се използва в рецептата е с вместимост 250 мл.

11/2 ч.ч. брашно
1/2 ч. ч. кокосови стърготини
1/3 ч. ч.  захар
4 г. суха мая 
2 щипки сол
1 яйце
40 г меко  масло
120 мл топло прясно мляко

1 к. ч. череши от сладко, добре отцедени от сиропа (при мен беше нещо като желе и ми беше трудно да отделя черешките, но и така се получи)

бял шоколад за украса
кокос за поръсване

Брашното се смесва със стърготините, захарта, маята и солта. Аз добавих и ванилия. Разбърква се добре и в сместа се прави кладенче. Слагат се останалите продукти и се меси тесто. Ако е нужно, се добавя още малко брашно, за да се получи тесто, което не лепне. Оформя се на топка и се оставя да втаса. Разточва се върху леко набрашнена повърхност на правоъгълник с  дебелина около 1 см и отгоре се разпръскват черешите. Навива се на руло и се поставя в предварително покрита с хартия за печене правоъгълна форма за кекс.
Оставя се да втаса отново, намазва се леко с мляко. Тук аз го поръсих със захар, но ако ще го украсявате с шоколад, пропуснете тази стъпка.
Пече се в загрята фурна на 180 градуса. Изважда се върху решетка и се охлажда.
Ако желаете украса - шоколадът се разтопява на водна баня и хлябът се украсява с него. Поръсва се с кокос.


13 коментара:

  1. Иле, и аз съм му хвърлила око на този хляб, но да видим кога ще се реша. Твоят е тооолкова хубав, даже е идеален с повечко сладко. ;)
    Поздрави и да ви е вкусно вкъщи!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, че вкусотия! Как обичам такива печива... :)
    Поздрави, Иле!

    ОтговорИзтриване
  3. odlično i ukusno tijesto...sviđa mi se i nadjev sa višnjama

    ОтговорИзтриване
  4. Е, хляб, руло - няма значение, Илианка. Важното е, че е вкусно и изглежда такова! ;)
    Не съм правила подобно нещо отдавна и се замислям дали да не извадя бурканче сладко и аз.
    Поздрави и усмихната сряда!

    ОтговорИзтриване
  5. Ах, че ароматно и вкусноооо! Грабващо от първа снимка :))

    ОтговорИзтриване
  6. Само една чаша мляко ми липсва, всичките отрязани парченца ще свършат обещавам :) Изглежда и звучи вкусно, ще опитам рецептата.
    Поздрави, Илианче!

    ОтговорИзтриване
  7. Много вкусно! Прилича ми на козуначе :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Радвам се, че го направи, Илианка!
    И като руло изглежда много вкусно, трябва и аз да пробвам, имам още половин килограм сладко от черешки :)
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Гледах го, гледах го и доволно попреглъщах, илианка! Фантазия!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотно е,Или,много по мой вкус с любимия кокос!

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотен! Много ми е по вкуса :)

    ОтговорИзтриване
  12. Какво да допълня - Майсторка на печивата,
    прекрасни са и двете нови предложения, Илианка.
    Поздрави за теб и благодаря за чудесните рецепти, на Мария - също!

    ОтговорИзтриване
  13. И при Мария го харесах, но и от тук ще си похапна!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...