неделя, 24 ноември 2013 г.

Владишка пита

Има различни варианти на тази рецепта и обикновено са с яйца. Аз избрах днес да представя рецептата на Мария, тъй като е подходяща за постите. Нищо, че е постна. Това по никакъв начин не се отразява на вкусовите качества. А от друга страна това прави рецептата  и доста икономична.

Продукти:

1 ч.ч. хладка вода
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. нарязани на едро орехи
1 ч.ч. сладко - при мен беше от смокини, но може да заместите с каквото обичате или каквото разполагате
3 ч.ч. брашно
1 ч.л. канела
2 ч.л. бакпулвер
1 ванилия

Брашното се смесва с бакпулвера. В друга купа се смесват всички останали продукти и се разбъркват. Към тях се добавя брашното и всичко се разбърква до хомогенно тесто. Получава се доста гъсто тесто. Изсипва се в намаслена и набрашнена тава и се пече в загрята на 180* фурна. Проверява се с клечка за зъби или дървен шиш дали е изпечен добре. След като се изпече, докато е топъл сладкишът се поръсва с пудра захар. Разрязва се след като изстине.

3 коментара:

  1. Аз съм голям фен на сладкишите без яйца и особено на постните. А този изглежда чудно, Иле! :)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Цялата ти постна серия предложения е страхотна, Илианка,
    и този сладкиш се вписва като една чудесна възможност.
    Изглежда и звучи много вкусно и ароматно.
    Благодаря за хубавите идеи,
    поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Илианка, да си призная никога не съм правила сладкиш без яйца и масло. Струва ми се истинско предизвикателство. Твоят обаче изглежда много вкусен.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...