неделя, 14 октомври 2012 г.

Картофени топчета

Дълга история.... Заобичах ги, щом ги опитах преди мноооого време.
Многократно опитвах различни рецепти, но нищо не се доближаваше до истината. Обаче днес, правейки си неделната разходка из кулинарните блогове, видях това. И макар че в плановете за вечерта влизаше пица, не се поколебах нито секунда и минути по-късно картофите вряха на котлона. Това е рецептата. Никога не ми беше хрумвало, че може да се правят с парено тесто. Може би има и други сполучливи варианти, които не съм срещала все още. Но за момента това е най-добрият. Няма да се бавя, ето рецептата.

Продукти:

500 г картофи
250 мл вода
80 г масло
120 г брашно
2 яйца
сол
индийско орехче на вкус (при мен около 1 к.л.)

Картофите се обелват, нарязват на едри парчета и се сваряват с малко сол. Когато са готови, се изцеждат добре от водата и се подсушават. Намачкват се хубаво.
Маслото се слага във водата и се слагат да заврат. Когато маслото се стопи, съдът се отмества от котлона и се изсипва брашното. Връща се обратно на котлона и се бърка енергично, докато тестото започне да се отделя от стените на съда. Отмества се от огъня. Към така приготвеното тесто се прибавят яйцата едно по едно и сместта се бърка, докато тестото поеме яйцата. Добавят се картофите, сол и индийското орехче. Всичко се смесва добре. Оставя се да се охлади. С мокри ръце се къса от тестото и се оформят топчета. Пригответе си цялото тесто на топчета преди да започнете да пържите. Загрява се повече мазнина и в нея се изпържват готовите топчета. Като се извадят, се изцеждат върху салфетка преди да се сервират.

29 коментара:

  1. Ил, радвам се че си попаднала на търсената рецепта!
    И ни я поднасяш наготово :)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудни са! Много хубава идея! Поздрави! :))

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, момичета!
    Успешна седмица и на вас!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Илианка, рецептата е страхотна! Браво, че я сподели!

    ОтговорИзтриване
  5. Много хубава рецепта !
    С поздрав и пожелание за лека седмица !

    ОтговорИзтриване
  6. Thank you so much for trying the recipe, they look soooo good!:)))

    ОтговорИзтриване
  7. Парено тесто с добавка на картофи - това звучи много интересно! И си го записвам за проба ! :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно попадение, много ми харесва!
    Благодаря за идеята и рецептата:)
    Голяма прегръдка, поздрави и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. Рецептата ме грабна от раз! Не съм правила подобно нещо и веднага записвам в дебелия тефтер. Много красиви топчета са се получили! Поздрави и ведро настроение през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасна рецепта за ефектно посрещане .....Скоро ще последвам примера ти Илианка:))

    ОтговорИзтриване
  11. Станаха превъзходни!!! Нямах търпение и веднага след като видях рецептата ти, Илиянче, ги направих. Всички останаха очаровани от вкуса. И много, много ти благодаря за хубавата рецепта и прекрасните снимки!

    ОтговорИзтриване
  12. Много хубава рецепта! Дали ще се получат, ако им сложа и настъргано сирене?

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря на всички ви :)
    Пращам ви по една голяяяма прегръдка!
    Elti, много щастлива ме направи, да знаеш! И аз ти благодаря!

    Колкото до въпроса за сиренето - да, смятам, че се получат. Дори снощи си мислех за това, само че за кашкавал :)

    ОтговорИзтриване
  14. Илианка, чудна рецепта си открила и благодаря, че ни я споделяш! Определено ще я изпробвам, даже предусещам какъв ще е вкусът им :)
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. И аз ги обичам, Илианка, благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  16. Перфектни!
    В нашата къща майстор е свеки. Аз не умея да ги правя:)

    ОтговорИзтриване
  17. Изглеждат фантастично,само да попитам колко броя излизат долу-горе от тази рецепта?

    ОтговорИзтриване
  18. Трудно ми е да кажа, защото не съм ги правила напоследък. Но много зависи и от това, колко големи ги правите.

    ОтговорИзтриване
  19. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  20. Супер са, но дали биха се получили така добре и печени?

    ОтговорИзтриване
  21. Не съм опитвала да пека, но идеята ми се струва добра. Подредени върху хартия за печене и заляти с тънка струя зехтин. Бих опитала :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  22. Преди няколко дни ги правих - супер станаха, мъжа ми много ги хареса, а и аз също.
    Днес правих опит за същите топчета, но със сирене в сместа - ПЪЛЕН ПРОВАЛ!!! Разпаднаха се в олиото! :(

    ОтговорИзтриване
  23. Снощи ги правих...страхотни! Благодаря за споделената рецепта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря :)
      Щастлива съм, че са ви харесали :)

      Изтриване
    2. Страхотни станаха и много бързо изчезнаха 😀

      Изтриване
  24. веднага ги започвааам, страхотно изглеждат.

    ОтговорИзтриване
  25. Защо не се стегна тестото немога да оформя кюфтенца

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трудно ми е да преценя какво точно е станало във Вашия случай. Но е възможно да не сте изцедили добре картофите от водата или пък да не сте изчакали сместа да се охлади добре.
      Рецептата е точна и изпробвана многократно. Не мога да преценя къде точно сте сгрешили.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...