неделя, 23 май 2010 г.

Тулумбички


Днес дъщеря ми пожела да направя тулумбички. Никога досега не бях правила. Дори не съм си и помисляла да правя...
Разтърсих се за рецепта и попаднах на тази на Дианка. След кратка консултация с нея, ми стана ясно, че процедурата по пускане в загрята мазнина директно от шприца е тежка :)) И може да се изпълнява от двама - единия шприцова, другия реже с ножица. Аз обаче не обичам да ми се "мотаят в ръцете" и ги направих по друг начин. Намазах хартия за печене с малко олио и шприцовах върху нея тестото. След това с намаслени пръсти прехвърлях в тигана. Получи се много лесно и много бързо. Промених единствено пропорциите на сиропа, защото на мен не ми стигна. Ето и самата рецепта:

Продукти:

300 мл. вода
300 гр. пресято брашно
4 бучки захар
4 яйца
4 с.л. масло
1 щипка сол
1 щипка лимонена киселина

Сироп:

400 гр. захар
500 мл. вода
3 пр. ванилия

мазнина за пържене

След завиране на водата се прибавят бучките захар, маслото и по 1 щ. лим. киселина и сол. След завиране се изсипва брашното и бърка, докато започне да се отделя от съда като гъста смес. Оставя се да изстине и се слагат едно по едно яйцата. Разбива се до хомогенна смес.
Приготвя се сиропа: Захарта и водата врят 5 мин. и се ароматизира с ванилията
Пържат се на маслена баня, при умерена температура, като се шприцоват малки тулумбички направо в загрято олио.
С изваждането се потопяват в сиропа и веднага вадят с решетъчна лъжица. Накрая се заливат с останалия сироп.

Големината и формата са по желание.

Специално искам да благодаря на Диана за помощта, без която едва ли щях да се справя толкова успешно!!!



9 коментара:

  1. Чудесни са! Сочни, златисти........
    Вземам си една, докато има още :)))
    Хубав празник утре!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасни са, Илианка -
    много слънчеви и сочни.
    Благодаря ти за доверието и
    за новата идея - ще се възползвам.
    Поздрав за двете ви и
    хубав празник утре!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасно си е справила, Илианка :)
    И са толкова апетитни, че и аз си взимам :)
    Сладък и слънчев празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Дианче, сърдечни благодарности за рецептата и за съветите!!!

    Пепи, Дани, благодаря!

    Вал... :)

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина изглеждат прекрасни, а съм убедена, че и на вкус са така.
    Така и не съм правила никога толумбички. Едно време и майка ми не се престраши, но пък съседката правеше такива красиви като твоите и черпеше и мен, заедно с нейните деца.
    Върна ме много назад във времето с тези толумбички. Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей, Иволина!

    Сега като споменаваш за твоята майка, се сещам, че моята направи само един опит и то крайно несполучлив ... Даже вчера й го припомних и тя малко ми се разсърди, че си спомням все такива неща... хихи (макар и да не е така, наистина)А аз бях доста скептично настроена. Обаче с безценните съвети на Дианка смея да кажа, че се справих доста добре.
    Оказа се, че въобще не е трудно. Уверявам те :)
    А ако обичате толумбички, може би е време и ти да се пробваш?! :)

    Благодаря ти за коментара! И се радвам много, че си тук :)

    ОтговорИзтриване
  7. Илианче, ама те кат купешките са станали прекрасни, не знаех как се приготвят в домашни условия! Браво на теб! И аз ги обичкам.......

    ОтговорИзтриване
  8. Мария, благодаря! Пробвай и ти :)
    Страхотни са!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...