вторник, 6 септември 2022 г.

Кюфтета от кайма с трахана

 

Често се питам, ако интернетът не беше толкова достъпен и масово използван от всички нас, дали регионалните кухни щяха да станат така популярни в цялата страна, както са сега. И не само местните регионални. Дали примерно щяхме да знаем толкова много за кухнята в Италия или пък в Гърция, или където и да е. В момента всеки, който се интересува поне малко от храна, може с няколко букви и един клик да достигне до какво ли не. 

Например траханата за мен досега е била съвсем непонятен продукт. Допреди няколко години изобщо не бях чувала за такова нещо, още по-малка представа имах как се ползва. Да си призная, днес още ми е малко мъгляво. Има една популярна чорба, за която може да прочетете рецепти при Светлето и при Пепи, която винаги съм гледала с интерес. На Светлето публикацията за приготвянето дори съм чела многократно, но досега идея си нямах какво е това нещо трахана.


Е, вече имам. Скоро с мен се свързаха от Старите рецепти с предложение да ми пратят трахана и домашна юфка, за да ги опитам. Чорбата ще оставя за по-нататък, но пък да ви кажа, супер кюфтета стават от кайма и трахана. Замених хляба или галетата, които обикновено използвам за приготвяне на пържени кюфтета и имам прекрасен резултат. Много по-добър от традиционните кюфтета. Траханата е много ароматна и придава неустоим вкус на кюфтетата. Освен трахана, Старите рецерти предлагат и домашна юфка с много добро качество. Можете да откриете продуктите на страницата им във Фейсбук https://www.facebook.com/profile.php?id=100067174391672 или на сайта.


И така, ето рецептата.

Продукти за 10 кюфтета:

400 г кайма смес

4 с.л. трахана

3 с.л. ситно нарязан лук

1 яйце

чубрица

черен пипер

ситно нарязан пресен магданоз

брашно за овалване

Траханата се залива с мъничко гореща вода, колкото да се покрие и се оставя около 15 минути. След това се отцежда, ако има излишна вода и се смесва с каймата и останалите продукти.  Омесва се много добре и продължително. Оставя се поне половин час да постои. Оформят се кюфтетата и се овалват в брашно. Пържат се в загрята мазнина от двете страни.

Да ви е вкусно!
А аз скоро ще си сваря юфка J


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...