сряда, 10 ноември 2021 г.

Маслени сладки с конфитюр



 Има ли любители на маслените сладки сред вас?  Признавам без бой, че ги обожавам и са ми едни от най-любимите. А точно тези видях при Мира и вече няколко пъти съм ги приготвяла. Идва Коледа и тази година няма да пропусна да ви предложа нова рецепта за вкусни сладки. Разбира се, можете да ги приготвите по всяко време на годината, все тъй вкусни ще бъдат, обещавам! Аз съм пристрастена точно към този вкус и  ако зависи от мен, други няма да приготвям за Коледа :)

Продукти: 

225 г масло на стайна температура

115 г захар

225 г брашно

115 г царевично нишесте

½ ч. л. сол

    конфитюр по желание – при мен в случая е от кайсии, но с червен също ще се получи много  добре 


 Брашното и нишестето се пресяват два пъти в купа. В друга купа маслото се разбърква със захарта с помощта на дървена лъжица до получаване на хомогенен крем. Добавят се брашното и нишестето и се замесва меко тесто. Нужно е да работите бързо, за да не се разтопи маслото от топлината на ръцете ви. Добре омесеното тесто се оформя на топка и се оставя за половин час в хладилника, за да стегне.
Тавата за печене се застила с хартия. От охладеното тесто се късат и оформят топчета с големина на орех (при мен са по-малки). В топчето се прави малка дупка с пръст или с дръжката на дървена лъжица. Във всяка дупка се слага по половин чаена лъжичка конфитюр.
Сладките се пекат около 20 минути на 170 градуса , докато получат лек златист загар отгоре. Изваждат се и се оставят да изстинат напълно върху решетка.
Съхраняват се в затворена метална кутия.


3 коментара:

  1. Чудесно предложение за настъпващите празници Ил.Лесни и красиви са тези сладки.
    Поздрави, бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Много ги харесвам, наистина. Поздрави и на теб!

      Изтриване
  2. Не успях да ги приготвя, но все някой път...

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...