събота, 9 януари 2021 г.

Панирани свински котлети или котлети по милански


 Тези прекрасни котлети по милански скоро видях при Мими и се изкуших да ги приготвя. Дали са котлети по милански, които по принцип се приготвят с телешко или са просто панирани свински котлети е без значение, защото са много вкусни и се приготвят бързо и лесно. 

Аз приготвих два котлета като за първи опит, но съм сигурна, че ще са чест гост в нашата кухня.

Котлетите се пържат в пречистено масло или смес от краве масло и зехтин. Аз в случая нямах пречистено масло, затова ги изпържих в смес. Който и вариант да изберете, със сигурност ще получите вкусен и отличен резултат.

Продукти:

2 свински котлета с кост по около 250 г всеки (ако намерите телешки, още по-добре)

1-2 яйца (на мен ми отиде 1 голямо)

около 100 г галета

смес от зехтин и краве масло или пречистено масло за пържене (около 100 г)


Мазнините и жилите се отстраняват от котлетите, за да може да не се свиват при пърженето. Начукват се хубаво и равномерно. Яйцата се разбиват в широка чиния. Всеки котлет се овалва хубаво в галета. След това се потапят в яйцата да покрият добре и отново хубаво се овалват в галета. Поставят се върху дъска и с обратната страна на ножа се правят няколко" разреза" като решетка, които помагат да се задържи добре панировката. 

В широк тиган се загрява мазнината на средна степен на котлона, за да не се препържи котлета отвън и да остане суров отвътре. Приготвените котлети се пържат по около 4 минути от всяка страна. Изваждат се и се изцеждат върху салфетка. Поръсват се с едра сол и се сервират още горещи.



1 коментар:

  1. Страхотна рецепта! Този котлет ми прилича малко на Виенския шницел, но по всичко изглежда, че ще бъде дори още по-вкусен! Благодаря за прекрасната рецепта! Бих добавила няколко капки винен оцет към гарнитурата и домашен хляб....мммм... Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...