събота, 10 октомври 2015 г.

Зимнина: Царска туршия с мед


Такааа... Настъпи ли есента, в много български домакинства започва подготовка на зимнина.
И ние спазваме тази традиция. Вече направихме доста неща, част от които споделих с вас в категорията Зимнина. Остана една рецепта обаче, която искам да приготвя от две години и все не се добирам до рецептата. Царска туршия с мед. Преди време в една колежка опитах туршия с мед и много, ама много ми хареса. А аз не харесвам всякаква туршия. 
 Така и не разбрах нейната рецепта, но тази година реших, че ще потърся в нета. И разбира се, открих. Реших да се доверя на Руми и не сбърках. Не само че приготвих туршията, но и днес я опитахме и реших, че е време да споделя рецептата и с вас, защото все още можете да се възползвате от нея. 


Продукти:

камби - зелени и червени (може и с по-дебели чушки)
моркови
карфиол

зеле
зелени домати

краставички
глава и листа целина
зърна черен пипер

по желание скилидки чесън


Количествата на зеленчуците зависят от това колко буркана искате да подготвите.


за саламурата:
5 ч.ч. оцет 6%
2 ч.ч. захар
1 ч.ч. мед
1 ч.ч. сол
1 ч.ч. олио
7 ч.ч. вода
По 2 аспирина на компотен буркан







Аз в случая нямах карфиол и направих само със зеле. Дори и да нямате един от продуктите, не е фатално, пак ще се радвате на вкусна туршия. 
Зеленчуците се измиват и нарязват. Подреждат се в буркани, като се слага и аспирина, и черен пипер.  Аз използвах различни буркани - и компотени, и трилитрови, и литър и половина. Такива имах в момента. 
Руми е писала, че тази  саламура стига за 6-7 еднолитрови буркана. Аз приготвих доза и половина и моите буркани бяха повечко . Лакомия. К`во да пра`иш. 

Всички съставки за саламурата се смесват в тенджера и се слагат да се затоплят до пълното разтопяване на захарта, солта и меда и се оставя да ври на котлона 4-5 минути. При мен се появи пяна от меда, която след като махнах от огъня, отстраних с решетъчна лъжица.
С горещата течност се заливат бурканите, затварят се и се обръщат с капачката надолу. Завиват се с подходящи кърпи или нещо друго, което използвате за такива цели, за да може топлината да се запази максимално дълго и капачките да се вакумират. След като се охладят напълно бурканите, се прибират.
Аз я правих преди около три седмици и днес е напълно готова за хапване.


Мила Руми, благодаря ти за вкусната рецепта!




8 коментара:

  1. Илианка, прелестна е туршийката!!! Как плаче за една ракийка :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Днес и моята дъщеря приготвя "Царска туршия". По друг начин, но всеки си има изпитана рецепта. Много е апетитно твоята, Ил!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. на 3литров буркан колко аспирин?

    ОтговорИзтриване
  4. А има ли вариант без аспирин, да се стерилизират?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм опитвала без. Следвала съм тази рецепта.

      Изтриване
  5. Аз лично избягвам прекомерната употреба на аспирина и предпочитам да си стерилизирам за някоя минутка бурканите,/ до 5 минути, така и киселите краставички/, запазва се хрупкавината, но така издържат и по- дълго.


    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна е тази туршия. Правих я миналата година, ще я правя и тази в двойна доза. Аспирин не слагам, само обръщам горещите буркани. Проблем не съм имала.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...