събота, 25 юли 2015 г.

Конфитюр от кайсии и ягоди

 Преди около две седмици от екипа на Dr. Oetker ме изненадаха много приятно, като ми изпратиха кайсии и продукти за консервиране. Отдавна използвам техните продукти с тази цел, а в блога дори съм публикувала рецепта за Конфитюр от ягоди миналата година.

За да не правя традиционно сладко от кайсии, този път реших да добавя към него и малко ягоди.

















 Получи се много ароматен и вкусен конфитюр, а с фикса на Dr. Oetker стана много, много бързо.


Продукти:

2 кг кайсии
1 кг ягоди
1 1/2 кг захар
3 пакетчета Gelfix Extra 2:1 
2 ампули есенция ром на Dr. Oetker 


Първо си подгответе бурканчетата. На мен ми излязоха 12 броя. Измийте бурканчетата и ги оставете да  изсъхнат добре.
След това кайсиите се измиват, разрязват на половинки  се почистват от костилките. Ягодите се почистват от дръжките и се измиват. Плодовете се нарязват на малки парченца или се слагат в кухненски робот да свърши тази работа.
Сега вече е лесно.
Просто се следват инструкциите на пакетчето гелфикс.

Трите пакетчета Gelfix Extra 2:1  се смесват с 6 с.л. захар и се смесват с плодовете. Разбъркват се много хубаво. Плодовете се слагат да заврат на средна температура при непрекъснато бъркане. След като сладкото заври добре, се прибавя останалата захар и се разбърква хубаво. Оставя се отново да заври, като се бърка периодично и след като заври се оставя от 3 до 5 минути на котлона. След това се отмества от огъня и се отпенва. Добавя се ромовата есенция и се разбърква. Насипва се в бурканчета веднага. Те се затварят и се обръщат са капачките надолу поне за пет минути.



1 коментар:

  1. Любимите ми 2 плода съчетани в едно <3
    Само мога да си представя вкуса!
    Догодина, като има пресни ягоди ще си направя :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...